Nissens Nissens skrev:
Det ser ikke ut som en dampsperre synes jeg. På den andre siden kan jeg heller ikke si hva det faktisk er. Kanskje en slags dampbrems?
jeg tenkte bytte innertak, skal jeg installere dampsperre eller skal kjøre med eksisterende?
 
Om du løfter på isolasjonen på loftet så bør du se om det er plast eller ikke. Vanskelig å se i et lite hull. Eller så sjekker du etter du har tatt ned innertaket.
 
Her er bilde, trenger jeg dampsperre eller skal jeg sette gips direkte på den?
 
  • Tak i rom med brunt materiale og tre vinduer, spørsmålet er om det trengs dampsperre før gipsplater installeres.
Så der har jeg hjemme over originaltaket. Det er en veldig tynn plast. Så ja, har du tatt bort det gamle innertaket og den svarte plasten har fulgt med, så skal du sette ny plast i taket.
 
svarte plast den sitter fortsatt, jeg har tatt ned bare innertak
 
Nissens
O okaenrique skrev:
jeg tenkte bytte innertak, skal jeg installere Dampbarriere eller skal kjøre med eksisterende?
Jeg hadde nok lagt inn ordentlig dampbarriere.
 
  • Liker
okaenrique
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Jeg hadde nok lagt inn skikkelig dampsperre.
Ok, jeg skal bruke 0,2mm. Må jeg legge den på veggen også? Det er OSB og jeg tenkte å legge gips direkte på den.
 
O okaenrique skrev:
Ok, jeg skal bruke 0,2mm. Må jeg legge den på veggen også? Det er OSB og tenkte å legge gips direkte på den
Yttervegger og tak ja.
Men ikke mellom osv og gips uten isolasjonen og osb.
Var det ikke plast der når du åpnet ytterveggen?
 
  • Liker
okaenrique
  • Laddar…
T TheGame skrev:
Yttervegger og tak ja.
Men ikke mellom osv og gips uten isoleringen og osb.
Var det ikke plast der når du åpnet ytterveggen ?
Jo det finnes plast og gammal sperre fra 70-tallet men jeg tenkte kjøre med riktig dampsperre. Det blir vanskelig med Yttervegger ettersom det finnes allerede OSB og jeg vil ikke ta bort dem jeg skal gipse direkte på dem .
 
O okaenrique skrev:
Jo, det finnes plast og gammal spärr fra 70-tallet, men jeg tenkte å kjøre med riktig dampsperre. Det blir vanskelig med yttervegger siden det allerede finnes OSB og jeg vil ikke fjerne dem; jeg skal gipse direkte på dem.
Hvis det allerede er plast bak OSB, skal du ikke legge et lag mellom OSB og gips.
Har du droppet plast bak OSB, er det feil. Vet ikke om man kan kompensere for dette med å legge mellom OSB og gips, men jeg ville ikke gjort det uten å ta bort OSB og gjort det riktig.
 
Nei, du trenger ikke en ny sperre i taket eller rive veggene og legge noe der. Sørg for å tette eventuelle hull i taket med skikkelig (dyr) tape.
 
O okaenrique skrev:
svarta plast den sitter kvar , jag har tagit ner bara innretak
Savnet denne meldingen, nei da trenger du ikke sette ny plast om den gamle er kvar
 
T TheGame skrev:
Gikk glipp av dette innlegget, nei da trenger du ikke sette ny plast om den gamle er igjen
Slik ser den ut akkurat nå
 
  • Rom under renovering med brun dekket tak, tre vinduer og en dør som vender ut mot en hage. Uferdige vegger og spredt byggemateriale.
O okaenrique skrev:
Så här ser den ut just nu
Ja sånn ser det ut over mitt innertak også det er veldig tynn brunpapir så svart tynn oppå.
Om det er intakt, så gips på bare, teip ev hull bra
 
  • Liker
Freniño
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.