hvorfor ikke veksle takstoler med 45x95 og så gles, så får du ønsket tykkelse.
dyrere, mer arbeid.
Hei! Holder på med det samme og lurer på hvordan man skal gjøre.
Jeg har allerede lagt opp liggende 45 lekter i skråtak for å få et installasjonssjikt og bryte kuldebroer etc.
Spørsmålene hoper seg opp, holder det å legge takplater i cc60? Skal man ha takgips? Skal man ha OSB i skråtaket for å kompensere for den høye senteravstanden? Skal man sette trepanel i skråtak, og holder cc60 da?
Har kommet såpass langt at det er jo ikke aktuelt å gjøre om og sette lekt...
Jeg har allerede lagt opp liggende 45 lekter i skråtak for å få et installasjonssjikt og bryte kuldebroer etc.
Spørsmålene hoper seg opp, holder det å legge takplater i cc60? Skal man ha takgips? Skal man ha OSB i skråtaket for å kompensere for den høye senteravstanden? Skal man sette trepanel i skråtak, og holder cc60 da?
Har kommet såpass langt at det er jo ikke aktuelt å gjøre om og sette lekt...
Kan meddele at jeg kjører 45x45 med cc30 nå. Hadde sikkert gått like bra å droppe installasjonssettet i skråtaket, for det hadde vært mye lettere å dra opp spredere, 45-erne er lange og ofte skjeve. Men føles bra å ha litt ekstra isolasjon i taket, blir 195+95+45, men som sagt hadde det nok gått like bra med 195+120. Da vet man til neste gang hvor mye merarbeid det er!
Klikk her for å svare