Står foran en vanskelig beslutning når det gjelder lekting av skråtak i en smålandsvilla. Takstolene står med cc600 og cc1200, som skal forlenges, kles med tetteskikt og så kommer lekter og gipsing. Jeg ville helst ha lektet med 45x45 på cc450 da man får et godt installasjonssjikt med god avstand til tetteskiktet samt at man kan bruke 410mm isoleringsplater imellom og 900mm gips. Men, vil gipsen svikte hvis man setter 45x45 cc450 over takstolene med cc1200? Hvor ille er det i så fall? Er det en katastrofe eller bare litt knapt?
Jeg leste et sted at man kan slippe unna med dette hvis man skruer gipsen stående i stedet for langs med lektene. Noen tanker om det?