Jeg skal bytte ytterpanelen på garasjen der jeg mistenker at det ikke kommer til å se så vakkert ut når jeg vel tar den bort. Garasjen er fra -66 og vann har gått inn i veggene pga skadet takrenne...
Jeg hadde tenkt å fjerne panelen, inspisere skadene og sette et par stemplingsbjelker for å deretter bytte ut bærende deler som er skadet og sette inn ny isolasjon og ny panel. Deretter fortsetter jeg slik rundt hele garasjen og avslutter med forsiden og bytter da portene.
Fungerer det tror dere og hva skal jeg tenke på?
Jeg hadde tenkt å fjerne panelen, inspisere skadene og sette et par stemplingsbjelker for å deretter bytte ut bærende deler som er skadet og sette inn ny isolasjon og ny panel. Deretter fortsetter jeg slik rundt hele garasjen og avslutter med forsiden og bytter da portene.
Fungerer det tror dere og hva skal jeg tenke på?
Medlem
· Norrbotten
· 3 390 innlegg
Bytte panel er et ganske rett frem jobb. Blir det til at du må bytte syll kan det derimot være ganske trøblete, i alle fall hvis det hele syllen, ikke bare begrensede biter.
Beregn hvordan du vil at panelen skal stemme mot hjørner og vinduer, slik at du ikke oppdager problemer når du har spikret 80% av panelen.
Sett en ventilasjonsspalte/spiklek under panelen, slik at små mengder vann kan tørke ut.
Beregn hvordan du vil at panelen skal stemme mot hjørner og vinduer, slik at du ikke oppdager problemer når du har spikret 80% av panelen.
Sett en ventilasjonsspalte/spiklek under panelen, slik at små mengder vann kan tørke ut.
Mistenker at jeg må bytte deler av regelverket da tiden har satt sine spor. Innerveggene i gips ser ok ut, men om man trenger å bytte deler av regelverket + ny isolasjon og vindsperre. Men hvordan gjør man med fuktsperren mot gipsen?
Trenger man det i en garasje eller ?
Trenger man det i en garasje eller ?
Avhenger av hvor tett garasjen er ellers. Mitt garasje hadde ingen dampsperre og varmen har stått på siden 1964, det var hvor friskt og fint som helst når jeg gjorde om det for 2 år siden, sikkert til en viss grad på grunn av sprekker og utettheter.Ramnemark skrev:
Klikk her for å svare