L Liteavvarje skrev:
Glemte skissen kommer her :confused:
Takk!!

Takk for alle tips! Dro til trelastlageret i går og i min iver kuttet jeg bjelkene litt korte. Da er mitt spørsmål som følger, ville det være greit å først skru opp en ramme langs veggene og deretter bjelke som vanlig?

• Reglar som er plassert vertikalt inne i en ramme på en tegning.
ikke feil å ha en ramme, bare flere steder å feste taklisten i sen (om du har tenkt å ha en taklist)

• Liker
williamspäron
  • Laddar…
M meckis skrev:
ikke feil å ha en ramme, bare flere steder å skyte fast taklisten i siden (om du har tenkt å ha en taklist)
Takk for raskt svar!

Hvor mye for korte er de? En 'fullösning' kunne være å forskyve annenhver regel mot respektive vegg så de sitter litt i sikksakk, så å si. Ulempen blir, som @meckis er inne på, at det blir vanskeligere å finne riktig punkt å feste taklisten i.

En annen fordel med rammen er at sidene blir rettere. Selv små avvik synes ganske tydelig når man setter en list langs med. Det kommer litt an på hvor brede plater du skal ha.

Hei, de er ca 13 cm for korte. Høres ut som at det blir en ramme :-)

Kjører oftest ram av den grunnen, mye bedre.

Kanon! Noen tips på passende skruer?

til lekter så vanlig helgjengede forsenket trebyggeskrue kanskje 70 lang om du kjører 28x70. om du ikke ser etter regler. ellers kanskje 100 lang.

til gips = gipsskrue for enkelgips og gjenge for tre

M meckis skrev:
til lækt så vanlig helgjengede forsenket trebyskrue kanskje 70 lang om du kjører 28x70. om du ikke leter etter reglar. ellers kanskje 100 lang.

til gips =gipsskrue for enkelgips og gjenge for tre
Takk!

Et spørsmål til, like greit å benytte anledningen når alle er så hjelpsomme :-). Ser at det er litt gliper mellom benken og veggen. Er dette "normalt"? Skal jeg fylle i med noen type fugeskum?

• Sprekker mellom tak og vegg, gulnet overflate. Brukeren spør om behov for fylling med tetningsskum for å utbedre glipene.
S
W williamspäron skrev:
Et annet spørsmål, like greit å benytte seg av det når alle er så hjelpsomme :). Ser at det er små gliper mellom taket og veggen. Er dette "normalt"? Skal jeg fylle med en eller annen type fugeskum?
har du hatt problemer der før?

Nei, ingen problemer så vidt jeg vet (nettopp kjøpt huset), vanligvis er det jo reglar og lister der så dette synes bare nå, før jeg skal sette opp nytt innertak.

Sist redigert:
Du kan jo klemme i litt lateks eller fugeskum, bra hvis du føler at det trekker.

• Liker
williamspäron
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.