visst går det å plukke ut en molly uten å rive i stykker gipsen, men da jeg har bodd i en villa med sponplatevegger har jeg lært meg å sette pris på dem ;)

Om jeg har 12mm gips i dag og bytter mot 6mm spon/plyfa + 6mm gips. Hvordan kan det bli verre enn det jeg har i dag?

P
En molly i 13 mm gips sitter bedre enn en skrue i 6 mm kryssfiner. 6 mm er ikke mye å skru i, så tunge ting må du uansett feste med molly.

SteQve: Nå ble jeg nysgjerrig. Hvordan demontere en Molly uten å gjøre skade på gipsen?

P
Bor hull i kragen og trykk resten inn i veggen. Det som blir igjen er et 13 mm hull.

Er det små mollys kan man ta og sette i skruen et par gjenger, trykk deretter inn den så langt det går, dvs. trykk tilbake mollyn i utgangsposisjon og deretter trekk den ut. Men det orker man bare med mindre mollys (ellers kan gipsen gi etter). Bore bort kragen går også hvis man sørger for at den ikke begynner å snurre i gipsen.

Milkshaken
Molly i all ære, men jeg tenker tilbake på den tiden da rawlnut fantes.... gummiekspander for alle typer av materialer, til og med i våtrom... de var suverene... lurer på hvor de forsvant...:O

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.