Cheesen Cheesen skrev:
Ettersom jeg uansett satt og solte meg så tenkte jeg å knatre litt på russerens side... Men om trappen kommer til å funke avhenger av bjelkelaget.
[bilde] [bilde] [bilde] [bilde] [bilde] [bilde] [bilde] [bilde] [bilde] [bilde] [bilde] [bilde]

Utsikten fra kontoret...[bilde]
For en herlig utsikt! Og tusen takk for utregning og testing!

• Liker
Cheesen
  • Laddar…
Utslått sitter tegner trapper hele dagen.
Tenkte ikke på at de kunne være virus når jeg la inn lenken
har testet den og den funker ganske bra

Et godt alternativ er å hente inn tilbud fra trappetilvirkere De fleste pleier å sende med en "skisse"
Finn bra både utenlandske og svenska

Rett trapp med en sving nederst til venstre, metallgelender og tretrinn; to kunstverk på veggen. Låner tråden for et spørsmål om spartrappen byggera style. Som dere ser på bildet har denne trappen svingen i den nedre delen av trappen. Jeg ville trenge å ha svingen i øvre delen av trappen. Tror dere at det ville være mulig å montere trappen slik? Takk på forhånd.

Cheesen
Z Zingonr1 skrev:
[bilde] Låner tråden for et spørsmål om spartrappa byggera style. Som dere ser på bildet har denne trappa svingen i den nedre delen av trappa. Jeg ville hatt svingen i øvre delen av trappa. Tror dere at det ville være mulig å montere trappa slik? Takk på forhånd.
Nei, rekkverket går ikke å bøye. Den trappa er for øvrig antagelig ikke godkjent ved nybygging da rekkverket starter for høyt oppe.

Men om man setter håndtaket i begynnelsen av trappen? Det finnes også en kortere håndtak som man kan kjøpe til og montere i selve svingen der oppe.

Cheesen
Z Zingonr1 skrev:
Men om man setter håndlederen i begynnelsen av trappen? Det finnes også en kortere håndleder som man kan kjøpe til og montere i selve svingen der oppe.
Synes ikke at den virker spesielt sikker. Men sjekk for all del med produsenten.

• Liker
Zingonr1
  • Laddar…
Z Zingonr1 skrev:
Men om man setter håndløperen i begynnelsen av trappen? Det finnes også en kortere håndløper som man kan kjøpe til og montere i selve svingen der oppe.
Tenk gjerne et/to steg lenger frem, om det skjer en ulykke og ambulansepersonell trenger å hente noen der oppe med båren.

Forstår din tanke. Men på grunn av plassmangel kan vi ikke ha en kjempestor trapp. Og i dag er det bare en "stege" så dette ville være en forbedring. Spørsmålet gjenstår imidlertid om man kan montere svingen i overdelen i stedet for nederdelen. Men jeg skal prøve å ringe leverandøren og se hva de sier.

Av bildet å dømme ser det ut til å kunne vris litt hvordan som helst. Leverandøren vet!

• Liker
Zingonr1
  • Laddar…
Mikael_L
Det der er jo ikke en trapp, det er en designet stige ! ;)

• Liker
Ingenjören og 1 annen
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Det der er jo ikke en trapp, det er en designet stige ! ;)
Hahaha ja men dog finere enn den "stigen" vi har i dag.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.