Hadde tenkt å sette lekter på cc60 men det kanskje er bedre med cc30 som du sier?
Det finnes dessverre ingen instruksjoner i pakkene.

Har dessverre ikke tilgang til trykkluft og det er bare ca 12kvm så det er ikke verdt å skaffe. Er det noen som har erfaring med biltema-pickan? Ville 16mm dykkert vært tilstrekkelig?
 
Takk for pdf'en! Veldig bra!

Nå har det blitt litt klarere... :)

Mvh/Nicklas
 
Bumpar tråden, jeg var sugen på dette innertaket og har nå lektene på cc60 i taket, noen som har satt det så og vet hvordan det har fungert? Føles som at man går på noe annet innertak heller enn å sette ny glespanel.
 
Og fremfor alt: dere som har hatt taket i 4 år, hva synes dere i ettertid?
 
Ok, man ble ikke så mye klokere av dette. Har uansett brutt og hatt meg i en sånn der plate i dag på en byggeplass og den var veldig stiv så jeg tror nok det skal gå bra uansett.
Da et siste spørsmål, i hvilken retning bør jeg sette disse platene? Sjekk vedlagte bilde. A eller B? altså på hvilken måte vil de sitte stødigst. Tenk på at man bare kan skru i noten på platene.
Diagram som viser retningen for å feste plater på en struktur med 60 cm mellomrom; alternativ A eller B illustrert i rødt.
 
Sist redigert:
Rent spont-ant ;) synes jeg at b ser bedre ut. Mer å feste i.
 
Vi har satt opp byggmax innertak i flere rom uten problemer. Derimot har det aldri slått meg at jeg skal male om...
Jeg skjøt fast platene med en luftdrevet klammerpistol.
Jeg tror at vi brukte 45mm klammer og skjøt en hel del :cool:
 
Jeg har montert opp ca 250 kvm av Byggmax takpaneler. Har montert dem i henhold til B med 600c/c. Noen ganger har jeg skrudd med gipsskruer og noen ganger med elektrisk stiftepistol. Brukt ca 25 mm stifter selv om det anbefales 38 (tror jeg).
 
vojma skrev:
Jeg har montert opp ca 250 kvm av Byggmax takpaneler. Har montert dem i henhold til B med 600c/c. Noen ganger har jeg skrudd med gipsskruer og noen ganger med elektrisk klammerpistol. Brukt ca 25 mm klammer til tross for at det anbefales 38 (tror jeg).
Fantastisk :) akkurat det svaret jeg ville høre, ja tenkte å skru da de uansett er såpass liten flate (20m2)
 
Du må vinkle skruen litt så hodet ikke tar i spontkanten.
 
Bumper tråden igjen :) Noen som har montert downlights i dette innertaket? Tenkte mest på om folien gulner av varmen?
 
GT3 skrev:
Bumper tråden igjen :) Noen som har montert downlights i dette innertaket? Tenkte mest på om folien gulner av varmen?
Ingen???
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.