Vi pleier å skjøte midt på lengden av forrige plate, men alle mulige varianter funker.
 
Nå holder vi på å sette opp taket, og kan si at det ser ut til å være kjempebra! Stilig og god kvalitet!

Anbefales!
 
Har du regelert opp eller ?
I så fall hvilken avstand valgte du på 300 eller 600mm?
Kult om du vil fortelle hvordan det går.
 
Nå har vi satt opp cirka 20 m2 (halvparten av rommet). Det er første gang, så det var litt vanskelig i starten.

Det sitter råspont i taket, så vi skrudde direkte i det. Tror det er regolert 60 under det.

Hva jeg kan se så finnes det absolutt ingen grunn til å regolere 30, det henger ikke i det hele tatt. Men det finnes kanskje andre som vet bedre.. :)
 
Jeg har satt dette taket i to rom og synes det er helt suverent. Ingen stygge falske trestrukturer bare glatte fine plater med en passelig markering i not/spont. Jeg har tatt sjansen og kjørt med cc60, men har da ingen isolasjon eller lignende ovenpå, får håpe det holder seg plant.

Rickard
 
Enig med deg, absolutt ingenting galt med det!
Hvor lenge siden er det du satte taket?
 
1,5 år siden på soverommet og 2 måneder siden på kjøkkenet. Det blir vel på kjøkkenet det får bekjenne farge ordentlig.

Rickard
 
Ok! I morgen setter vi opp resterende 20 kvm :)
 
Denne tråden er jo litt gammel, men tenkte å benytte anledningen til å stille et spørsmål. Har kjøpt dette taket og tenkte å sette det opp på kjøkkenet (bare et par kvadratmeter).

Lurer bare: På første raden, mot veggen, har dere not eller fjær mot veggen da? Får man på neste bit om man skrur i fjæren? Høres omfattende ut. Jeg antok at det var meningen at man skulle skru i fjæren slik at skruen dekkes av neste bit, men kanskje jeg misforstod. Kanskje jeg skulle ha kjøpt gipsplater likevel :P
 
Jeg hadde not mot veggen, så man kan skruve skjult i fjæren
 
Kanon, da kjører jeg sånn. Antar at man må legge noe under den første kanten så man ikke knekker den (blir jo et par mm mellomrom mot bjelken). Takk for svaret.
 
Tja, jeg strammet skruen akkurat passe mye bare :)
 
Noen som ble klok på om Moelven Regina er overmalbar?
 
Hei,

Har nettopp vært og kjøpt Byggmax innertak.

Lurer litt angående rammingen. Har tenkt å bruke 35x45 for å senke taket 35mm + innertaket. Dumt spørsmål kanskje, men trenger jeg å ha en lekt i kortenden på hver plate også?

Hva skal jeg bruke for skruedimensjon når jeg fester platene i lektene? Er det ingen risiko for at det sprekker eller at jeg ikke får på neste plate grunnet skruehodet?

Vil det fungere med en slik med 16mm dykkert?
http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=869&iItemId=82348

Mvh/Nicklas
 
Sist redigert:
Forutsetter at du setter spikerslag/reglar med 30 cm avstand, og da trengs det ikke noe langs kortenden (ligger ikke instruksjoner i pakkene?).

Har selv satt opp Swedspan Select på både 45x45 og 28x70. Brukte trykkluftspistol med 16 mm stiftemaskin i plateskjøtene og 35 mm dykkert blandet med 32 mm smale stifter i endene mot vegg, der man må gjennom hele platen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.