Har noen her satt opp Byggmax innertak? Synes det hadde en veldig bra pris, men man blir jo litt mistenksom..?
 
Jeg har satt opp taket som er basert på noen fiberskive hjemme, fant ingen mangler,
Har sett at de noen ganger har et tak basert på sponplate også, det setter jeg som levebrød, da er det imidlertid kjøpt fra en finere butikk...
Spontaket krever at man spikrer kramper ganske tett,,

Begge takene er okey når det sitter der..
 
chrille112 skrev:
Det var det her taket jeg tenkte på, det er med sponplater:
[lenke]

Mälor? Jeg hadde tenkt å først feste opp platene lett med spikerpistol og deretter skru i noten. Er det feil?
Det er ikke feil, vi kjører med mærlepistol av tidshensyn, det går å skru også.
 
Sist redigert:
Sjekk også at taket kan overmales. Kjipt om du vil male taket om tre år, og det ikke går.
 
Jeg sjekket på et lignende tak på Coop bygg (foliert sponplate) og det var overmalbart. Dette har jeg ikke uttrykkelig lest at det er, men det burde det vel være?

Høres bra ut med mælarepistol. Kanskje man kan bruke en kraftig stiftepistol med mælare i?
 
  • Liker
Tola90
  • Laddar…
Tror ikke du finner noen stiftepistol som klarer klammer,
Men det kan hende at Biltema eller Jula kan ha en klammerpistol,
en vanlig dykkertpistol anbefaler jeg ikke, det er for små hoder for å holde platen..
Men til et rom går det bra med skrutrekkeren, det blir annerledes om du skal bygge et par hus i måneden...
 
Er det foliert sponplate kan det bli problemer. Kommer litt an på hva slags folie det er. Sjekk så det virkelig går an å male over. Eller ikke om du ikke hadde tenkt å male over det.
 
Jeg vet at platene har blitt malt over ved en anledning, uten spesielle forarbeider, selv om det var ganske nylig. Gjenstår å se hvordan det ender opp.. Ellers bytter man plater igjen..
 
Vore jo godt å bytte plater hver gang de ser dårlige ut, det er jo tross alt 40 kvm...
Forstår ikke hvorfor det skulle bli et problem, det burde vel fungere med vanlig plastmaling? Hva jeg forstår så er vel i prinsippet alle innertak foliert sponplate eller?

Mester: Er det altså nøyaktig dette taket dere setter opp? Har for meg at det sto "Regina" på pakken

Edit: Fant litt mer info:
http://www.moelven.com/se/Produkter-och-tjanster/Byggvaror/Skivmaterial/?prodcat=1912_244

Her er datablad, men der står det at det er MDF og ingenting om maling:
http://epi.byggmax.com/Documents/Produktspec/Produktblad Regina vägg- och takpanel.pdf
 
Sist redigert:
Våre kommer på pall, med hvit kartong som transportbeskyttelse, har ikke sett / lett etter merking,
Den eneste forskjellen jeg har sett er at våre er 240X60 + noten da
Lurer på om jeg ikke har sett "samme" plate merket swedspan eller noe,
Lengden går jeg ut fra at samme produsent har ulike i sitt sortiment,
Jeg er ikke 100 på at det er nøyaktig det samme, men vet om flere andre "Merkeprodukter" som selges i lavpriskartong også.
Tipset er vel ellers å fingre, bryte, og ripe litt på en allerede skadet plate før du kjøper noe..
 
Jeg kunne tenke meg at det er Moelven som brukes i våre hus, da en del annet kommer derfra,
men det er foliert sponplate vil jeg påstå, ellers har jeg hatt skikkelig feil om hva MDF er for noe.
 
Bla gjennom litt mer på Moelven, Regina finnes tydeligvis som MDFinteriørpanel og Sponplate innertak...
 
Jeg så på platene på Byggmax her om dagen, og synes de så helt greie ut. Det jeg reagerte på var at folien satt litt løst i noten på noen plater, men den setter man jo uansett inn i neste plate så det bør ikke være noe problem.

Det jeg er bekymret for er at selve folien er av lavere kvalitet og gulner raskt. Er det noe du har hørt om?

En annen ting: hvordan pleier dere å legge taket? Med fallende lengder, eller skjøtene på nøyaktig samme sted hele tiden?

Hvis ingenting dukker opp nå i kveld, så drar jeg nok og kjøper dem på Byggmax i morgen.
 
Burde egentlig ikke være verre enn at man må bruke en riktig grunning før man maler dem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.