14.938 lest ·
60 svar
15k lest
60 svar
Byggematerialer som aldri burde ha blitt laget
Medlem
· Halland
· 4 006 innlegg
Hobbyelektriker
· E
· 15 400 innlegg
Cellplast, "frigolit".
Et j-la utygge på alle andre steder enn å isolere under betongplater, og da skal det være rett kvalitet.
I vegger og tak er det bare et smulder som sprer brann hvis det skulle ta fyr.
Et j-la utygge på alle andre steder enn å isolere under betongplater, og da skal det være rett kvalitet.
I vegger og tak er det bare et smulder som sprer brann hvis det skulle ta fyr.
Så da har du svaret... De som stod bak akkurat Eternit skulle gjort litt bedre undersøkelser om hvilke materialer man bør unngå. ...Stickan56 skrev:
Etter forbudet gikk det jo utmerket å finne erstatninger til asbesten.
Ifølge https://sv.wikipedia.org/wiki/Asbestcement brukes faktisk fortsatt varemerket ute i Europa.Stickan56 skrev:
Hobbyelektriker
· E
· 15 400 innlegg
Ja, at man visste at det var farlig men hemmeliggjorde det uten tiltak er utrolig kynisk.
Det finnes en fordel med sidiplattene, de varer for evig så man trenger ikke rive i dem unødvendig.
Det finnes en fordel med sidiplattene, de varer for evig så man trenger ikke rive i dem unødvendig.
Prolapin. Var "the shit!" på 70-tallet og skulle blandes i pussen på utvendige kjellermurer under jord, hvorpå veggen skulle bli vanntett som en pissepotte. Når jeg drenerte om huset var den gamle delen tjærebestrøket og den nye delen pusset med Prolapin. Tjæren var jo bare å slipe bort, men jeg ringte leverandøren av dreneringsplater og spurte hva jeg skulle gjøre med Prolapin-veggene. "Du trenger ikke gjøre noe der! Det holder ingen fukt borte overhodet. Jeg var med og solgte søpla på den tiden, herregud hvilket skrot."
/Höghus
/Höghus
Sa du at denne personen i nåtid solgte dreneringsskiver?Höghus skrev:
Prolapin. Var "the shit!" på 70-tallet og skulle blandes i pussen på utvendige kjellermurer under jord, hvorpå veggen skulle bli vanntett som en tissepotte.
Når jeg drenerte om huset var gamle delen tjærebstrøket og nye delen pusset med Prolapin. Tjæren var jo bare å slipe bort, men jeg ringte leverandøren av dreneringsskiver og spurte hva jeg skulle gjøre med Prolapin-veggene.
"Du trenger ikke gjøre noen ting der! Det holder ingen fukt borte i det hele tatt. Jeg var med og solgte møkka den gangen, herregud for noe skrot."
/Høghus