T Thomas_Blekinge skrev:
Unnskyld min nysgjerrighet, men hvorfor bygger du ikke som de lokale tradisjonene?
Litt mer hjemmekoselig og siden jeg kan gjøre nesten all bygging selv, blir det betydelig billigere.

Man får også bygge trebygninger på jordbruksområder uten å søke om byggetillatelse, det er veldig vanskelig å få byggetillatelse på jordbruksmark her.
 
Så, da har neste bekymring oppstått for meg her med bygget. Kanskje dere kan komme med forslag.

I stedet for plywood så leverte de 3mm MDF og de vil ikke forstå forskjellen og nekter å ta tilbake materialet. Finnes det noen måte å bruke MDFen som vindsperre før fasaden? Ellers er mine alternativer markduk eller noe som heter jumbomousse på rull. Dvs polyetylen med lav tetthet med lukket celle.
 
Byggerne her sier at MDF utendørs ikke er noe problem da de har som mest 45 dager per år med regn og at begge sidene er glansfulle med voks. Hva tror dere? Det skal uansett være et "friskt" hus i 2 år.
 
Finnes 3 mm MDF overhodet? Må jo være skjørt som faen.
Hva mener du med friskt hus i 2 år? Skal det råtne deretter?
Forstår fortsatt ikke hvorfor du bygger i tre. Du skriver at du da kan gjøre nesten alt selv men nå har du byggere uansett.
 
P
3mm MDF høres ut som vanlig board a.k.a Masonite.
 
T Thomas_Blekinge skrev:
Fatter fortsatt ikke hvorfor du bygger i tre
Svaret finnes tidligere i tråden..
Det har med byggetillatelsen å gjøre.
 
Kan du ikke vise frem noen bilder under prosessen?
 
Om MDF-en sitter innenfor en trepanel bør det ikke være noe problem å bruke den. Den har nok omtrent samme egenskaper som masonitt. Unngå diffusjonstette materialer.
 
T Thomas_Blekinge skrev:
Finnes 3 mm MDF i det hele tatt? Må jo være skjørt som pokker.
Hva mener du med friskt hus i 2 år? Skal det råtne etterpå?
Forstår fortsatt ikke hvorfor du bygger i tre. Du skriver at du da kan gjøre nesten alt selv, men nå har du byggere uansett.
Jeg har ingen byggere her. Det finnes byggere her som utfører visse typer trekonstruksjoner som kommer forbi av og til og diskuterer med meg.
 
N Napster skrev:
Kan du ikke vise fram litt bilder under prosessen?
Jo det kan jeg gjøre, blir hyggelig å få deres meninger om byggingen.
 
J justusandersson skrev:
Om MDF-en sitter innenfor en trepanel bør det ikke være noe problem å bruke den. Den har nok omtrent de samme egenskapene som masonit. Unngå diffusjonstette materialer.
Takk for hjelpen
 
T Thomas_Blekinge skrev:
Hva mener du med friskt hus i 2 år? Skal det få råtne deretter?.
At det skal klare seg i 24 måneder om gangen så å si. Så får man hvert 2 - 3 år gjøre litt inspeksjoner her og der i huset så det fortsetter holde seg friskt.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.