7.357 lest ·
71 svar
7k lest
71 svar
Bygge utenlands
Litt mer hjemmekoselig og siden jeg kan gjøre nesten all bygging selv, blir det betydelig billigere.T Thomas_Blekinge skrev:
Man får også bygge trebygninger på jordbruksområder uten å søke om byggetillatelse, det er veldig vanskelig å få byggetillatelse på jordbruksmark her.
Så, da har neste bekymring oppstått for meg her med bygget. Kanskje dere kan komme med forslag.
I stedet for plywood så leverte de 3mm MDF og de vil ikke forstå forskjellen og nekter å ta tilbake materialet. Finnes det noen måte å bruke MDFen som vindsperre før fasaden? Ellers er mine alternativer markduk eller noe som heter jumbomousse på rull. Dvs polyetylen med lav tetthet med lukket celle.
I stedet for plywood så leverte de 3mm MDF og de vil ikke forstå forskjellen og nekter å ta tilbake materialet. Finnes det noen måte å bruke MDFen som vindsperre før fasaden? Ellers er mine alternativer markduk eller noe som heter jumbomousse på rull. Dvs polyetylen med lav tetthet med lukket celle.
Medlem
· Blekinge
· 12 222 innlegg
Finnes 3 mm MDF overhodet? Må jo være skjørt som faen.
Hva mener du med friskt hus i 2 år? Skal det råtne deretter?
Forstår fortsatt ikke hvorfor du bygger i tre. Du skriver at du da kan gjøre nesten alt selv men nå har du byggere uansett.
Hva mener du med friskt hus i 2 år? Skal det råtne deretter?
Forstår fortsatt ikke hvorfor du bygger i tre. Du skriver at du da kan gjøre nesten alt selv men nå har du byggere uansett.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 innlegg
Om MDF-en sitter innenfor en trepanel bør det ikke være noe problem å bruke den. Den har nok omtrent samme egenskaper som masonitt. Unngå diffusjonstette materialer.
Jeg har ingen byggere her. Det finnes byggere her som utfører visse typer trekonstruksjoner som kommer forbi av og til og diskuterer med meg.T Thomas_Blekinge skrev:
Klikk her for å svare
