7.357 lest ·
71 svar
7k lest
71 svar
Bygge utenlands
3mm plywood finnes her men det finnes ikke masonite. Da hadde jeg ikke hatt dette problemet da vi tidligere brukte masonite plater før ytterpanel i Sverige. Men bransjereglene endres jo mer og mer så jeg er kanskje ikke oppdatert til 100 med tanke på nye regler for Tretak.H hul skrev:
Har en slektning som nå holder på å bygge et hus i tre i Tunisia som er nabolandet og der støter de tydeligvis på samme problemet med tilgang til materialer og uvanlige størrelser på treverket så han valgte å importere alt direkte fra Sverige.
Men han bygger uten vindsperre og plast på denne måten fra utsiden og inn
Ytterpanel stående
Spikrekke 45mm × 70mm med dryppnese
Ventilasjonslist 20mm × 45mm
Kryssfinerplate
Isolasjon med Rockwool kraft
Spikrekke 45mm × 45mm
Doble kryssfinerplater
OSB 10mm
Gips 12mm
Men han bygger uten vindsperre og plast på denne måten fra utsiden og inn
Ytterpanel stående
Spikrekke 45mm × 70mm med dryppnese
Ventilasjonslist 20mm × 45mm
Kryssfinerplate
Isolasjon med Rockwool kraft
Spikrekke 45mm × 45mm
Doble kryssfinerplater
OSB 10mm
Gips 12mm
Legg et par distanser mellom plywooden og spiklekten for å få litt ventilasjon. Da kjøles panelet av ved hjelp av luftbevegelsene varme, solrike dager.K Killerbee skrev:
Jeg forstår. Har imidlertid ikke nok lekter i begge retninger for øyeblikket. Så mine valg er enten distansekloss eller å la det være en åpning på 1 - 2 cm mellom spikerlektene. Eller bestille mer treverk kun for strølekter, og det forsinker byggetiden med 60 dager.
nei da ville jeg nok gjort som på bildet.K Killerbee skrev:
hva slags fasade har du, tømmerpanel etc.?
Medlem
· Blekinge
· 12 222 innlegg
Beklager min nysgjerrighet men hvorfor bygger du ikke som de lokale tradisjonene?
