Hei venner!
Vi har et hus fra -69 som har innstøpte bjelker i betongdekke og deretter bjelker oppå det, gulvsponplate og parkett. Vi vil ha fliser i gangen og derfor tenkte jeg å fjerne bjelkene som gulvet ligger på og la de innstøpte være igjen, og deretter kle overflaten som en bassengliner med PE-film og støpe opp med EPS (ca. 12 cm) og deretter gulvvarme og armering i 30 mm avrettingsmasse. Hva synes dere om dette? Noen andre forslag? Tar gjerne imot alles meninger:)
 
Løfter denne tråden
 
G gaspedal skrev:
Løfter denne tråden
Hadde nøyaktig samme forutsetninger som deg i min hall. Og gjorde nøyaktig som du har tenkt å gjøre.
 
Bruzz Bruzz skrev:
Hadde nøyaktig samme forutsetninger som deg i min hall. Og gjorde nøyaktig som du har tenkt å gjøre.
Neimen så bra. Hva kledde du inn med for plast?! Sånn der dampsperre? Hatt noen luktproblemer?
 
G gaspedal skrev:
Næmen så godt. Hva kledde du inn med for plast?! sånn der dampplast? Hatt noen luktproblemer?
Hallen er kun 1 mnd gammel og hadde kun en liten bit innstøpte stendere. Men stenderen var tørr og fin.

Jeg plastet bare inn mot veggene for at det ikke skulle suge ut fuktigheten fra eps-en. Eps-en i seg selv bruker jo alt vann når det brenner.

Jeg brukte Biltemas malerplast eller hva den heter.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.