Hei venner!
Vi har et hus fra -69 som har innstøpte bjelker i betongdekke og deretter bjelker oppå det, gulvsponplate og parkett. Vi vil ha fliser i gangen og derfor tenkte jeg å fjerne bjelkene som gulvet ligger på og la de innstøpte være igjen, og deretter kle overflaten som en bassengliner med PE-film og støpe opp med EPS (ca. 12 cm) og deretter gulvvarme og armering i 30 mm avrettingsmasse. Hva synes dere om dette? Noen andre forslag? Tar gjerne imot alles meninger
Vi har et hus fra -69 som har innstøpte bjelker i betongdekke og deretter bjelker oppå det, gulvsponplate og parkett. Vi vil ha fliser i gangen og derfor tenkte jeg å fjerne bjelkene som gulvet ligger på og la de innstøpte være igjen, og deretter kle overflaten som en bassengliner med PE-film og støpe opp med EPS (ca. 12 cm) og deretter gulvvarme og armering i 30 mm avrettingsmasse. Hva synes dere om dette? Noen andre forslag? Tar gjerne imot alles meninger
Hallen er kun 1 mnd gammel og hadde kun en liten bit innstøpte stendere. Men stenderen var tørr og fin.G gaspedal skrev:
Jeg plastet bare inn mot veggene for at det ikke skulle suge ut fuktigheten fra eps-en. Eps-en i seg selv bruker jo alt vann når det brenner.
Jeg brukte Biltemas malerplast eller hva den heter.
Klikk her for å svare