Nå har den eiendomsnære søppelsorteringen gitt oss et lite problem i form av at ytterligere et kar trenger plass.
Min tidligere stasjon for tre kar må forlenges ca 50cm.
Har søkt men ikke funnet så mye konkret om hvordan man river en mur som er limt med steinlim (PU-lim) så man kan gjenbruke steinen igjen.
Kanskje er det ikke verdt å streve med dette for ca. 25 steiner, kanskje jeg bare skal dra ned til butikken og kjøpe nye, eller har dere noen verdifulle tips?
Nå har den eiendomsnære søppelsorteringen gitt oss et lite problem i form av at ytterligere en beholder trenger plass.
Min tidligere stasjon for tre beholdere må forlenges ca 50 cm.
[bilde]
Har søkt men ikke funnet så mye konkret om hvordan man river en mur som er limt med steinlim (PU-lim) så man kan gjenbruke steinen igjen.
Kanskje det ikke er verdt å slite med dette for ca 25 st steiner uten jeg kanskje bare skal dra ned og kjøpe nye eller har dere noen verdifulle tips?
ikke svar på spørsmålet, men jeg ville latt det være og bygd et til rom til høyre for 2 stk søppeldunker. kommer sikkert ytterligere noe eller så har du et lite ekstra rom i påvente av turen til ÅVC eller så.
ikke svar på spørsmålet, men jeg ville latt det være og bygget et ekstra rom til høyre for 2 stk. søppelbøtter. kommer sikkert ytterligere noe eller så har du litt ekstra plass i påvente av turen til ÅVC eller noe sånt.
Det ville jo ikke være helt utenkelig om de snart endrer igjen.
Problemet er at jeg der har en stor og fin Rhododendron så det blir litt vanskelig å bygge i den retningen.
Det skulle jo ikke være helt utrolig om de endrer snart igjen.
Problemet er at jeg der har en stor og fin Rhododendron så det blir litt vanskelig å bygge den veien.
Jeg så den, ja, den vil man la være. Kanskje den får plass med åpning mot gaten ellers, ser ikke hvor mye plass du har der. Ellers kjørte jeg spørsmålet raskt i AI som mente at skrape var det som gjaldt først, evt varme på limet med varmepistol så det blir litt mykere.. Jeg er dog lett skeptisk, får se om noen på forumet har erfaring.
Jeg så den, ja, den vil man la være. Kanskje den får plass med åpning mot gaten ellers, ser ikke hvor mye plass du har der. Ellers kjørte jeg spørsmålet raskt i AI som mente at skrape var det som gjaldt først, ev. varme på limet med varmepistol så det blir litt mykere.. Jeg er dog lett skeptisk, får se om noen på forumet har erfaring.
Varme skulle kanskje fungert om det var sommer og varmt men nå når det er noen få plussgrader så er jeg redd at det avkjøles i den ene enden før det blir tilstrekkelig varmt i den andre...
Får nok begynne å pigge litt i morgen og se om jeg kan redde noen steiner og ha den i bunnen.
Plukket i dag frem min lille borhammer og ga meg i kast med å prøve å rive muren.
Alle som insisterer på å si at størrelsen ikke har noen betydning, lyver.
Da det ikke skjedde noe som helst, måtte jeg plukke frem den store...
Arbeidet meg inn på kortsiden og vil kunne bruke ca. 15 av 20 steiner igjen med mindre defekter.
Bruker disse i bunnen og kompletterer med nye steiner lenger opp.
Nå skal de gjøres rene og jeg vurderer stålbørste på bormaskin eller vinkelsliper før jeg kan begynne å bygge opp på nytt.