Hei,
Jeg har bygd et horisontalt gjerde, se vedlagt bilde.

Vil også bygge en dobbeltport i henhold til bildet.

Mine spørsmål er følgende:

- Hvordan skal jeg forsterke det på baksiden for at det skal være stabilt og hvilken dimensjon på treverket bør jeg bruke? De horisontale plankene er 28*145. Kan jeg også bruke dem for å forsterke?
At jeg skal ha 2 stk på kortsiden forstår jeg, men hvordan løser jeg det på en pen måte med den tverrgående?

- Tips om hvordan jeg enklest setter det sammen for å få en rett og pen linje mellom portene?

• Horisontalt stakett med dobbel grind, sett forfra, med horisontale treplanker og støttestolper; grinden er delt på midten med låsemekanisme.
Jeg er ikke helt 100% på at jeg liker den rette linjen mellom gjerde og port. Man ser jo knapt at det er en port? Porter synes jeg skal skille seg ut litt og invitere inn.

Jeg hadde nok valgt en mindre dimensjon og kanskje satset på fire bord i høyden. Da trenger du ikke ta i med dimensjonene på regelverket heller.

Min mening :)

Høres interessant ut forslaget ditt. Hvilke dimensjoner hadde dere brukt? Tenkte på tykkelsen, har 28 på liggende gjerdet. Kan man ha smalere? Bare så ikke porten føles tynn mot gjerdet.
Og hvilke bjelker skal man ha dimensjon som ville funket.

En annen tanke er å ha stående, funker det?

En grind med stående kan definitivt bli stilig!

På denne ser det ut til å være 95*95 stolper så hva kan selve grinden bestå av da? 28*70?

grind%20maskiner.jpg

Denne er jo en litt enklere variant som går an å modde litt som man vil. Enkel å bygge men man ser at det er en innkjørsel.
29hem-grindar_3_jpg_184301d.jpg

Her har du ellers en bra byggeveiledning for litt forskjellige grinder (også en lik den ovenfor, men konkav)
http://wse111750.web16.talkactive.net/pdf/grindar.pdf

:)
Christian

Sist redigert:
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.