Nerd som jeg er, skulle det naturligvis være forkromede, kuppelformede, forsenkede, sporskrue i håndlistens innfesting. Ingen som ser dette, men jeg vet om det. 🤓
Til tross for forsiktighet klarte jeg å (hånd-)dra av 3 av 12 stk. 4x30-skruer og innså at de jeg hadde nok var i mykeste laget. Ned til Specialbeslag og kjøpe andre. Håndlisten flyttes 1 cm i lengderetningen. De gamle hullene får jeg vel plugge (ingen ser det heller). Fungerte jo bedre denne gangen…en stund. Nå har 2 av de nye gått med en tydelig knekk. Hardere, men sprøere gods i dem. Det får bli forsenket stålskrue isteden. Tredje gang er lykkens gang.

Hvordan i verden får jeg ut disse brukne skruene fra treet? De går nok ikke med en "grispitt". Noe rørbor rundt skruen kanskje? Fant et tips med et 5 mm flisrørbor som skal testes. Deretter plugge igjen hullene.
Er det noen her som har en mer elegant og bedre løsning?

En trapp med en trehåndløper festet til veggen med metallbeslag. Veggen er panelkledd, og trappen består av tregulv i lys farge. Forkrommet håndlistfeste med to forsenkede skruer, montert på en trehåndlist. En skruehode ikke i flukt med festet. Krommet, forsænket sporskru i metal ligger på et bord.

Sist redigert:
Å få ut alt blir vanskelig. Men for å løsne den så kan du nok løsne hele skruen og løfte samtidig som du vrir på den som har gått av.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.