T Thomas_Blekinge skrev:
Selv maskinen kan være utslitt.
Nå har jo TS nettopp kjøpt en ny maskin, se førsteinnlegget.

Sjekk med "den ekte bygghandelen", f.eks. Bolist, XLbygg.

hsd
En borhammer skal du ikke trykke hardt mot veggen, passe trykk så boret får slå på egen hånd. Om det er armeringsjern og en vanlig betongbor, så bor i hullet med en vanlig metallbor uten å bruke slagfunksjonen til du er gjennom jernet.

• Liker
twoody
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Sjekk med "den riktige byggevarehandelen", f.eks. Bolist, XL-bygg.
Takk, får sykle avgårde og titte i morgen!

hsd hsd skrev:
En borhammer skal du ikke trykke hardt mot veggen, passe trykk så boret får slå av seg selv. Hvis det er armeringsjern og et vanlig betongbor, så bor i hullet med et vanlig metallbor uten å bruke slagfunksjonen til du er gjennom jernet
yes, prøvde bare å holde den med en stødig hånd så den fikk jobbe på :)
ok, skal teste det i morgen. Men det er altså ikke farlig å bore gjennom armeringsjern? :)

hsd
Bore kan hugge seg fast og medføre at maskinen vil snurre rundt, hold maskinen stødig og vær beredt på å slippe knappen.

hsd hsd skrev:
Boret kan hugge fast og medføre at maskinen vil snurre rundt, hold maskinen stødig og vær forberedt på å slippe knappen
Japp, det merket jeg :)

Lån en maskin, kan jo ikke kjøpe en ny maskin for å bore 5 hull, hadde vært billigere å ringe noen som kommer og gjør det..

H Husqvarna220Ac skrev:
Låne en maskin, kan jo ikke kjøpe en ny maskin for å bore 5 hull, hadde vært billigere å ringe noen som kan komme og gjøre det..
Mine studentvenner eier knapt en skrutrekker, så låne går ikke! Så sjekket jeg å leie, men det var omstendelig og dyrt likevel, tenkte at det var en god investering for fremtiden. Kommer jo til å bore flere hull i mitt liv enn disse fem :)

• Liker
hsd
  • Laddar…
H
B ByggareBob! skrev:
Mine studentvenner eier knapt en skrutrekker, så å låne går ikke! Så sjekket jeg på å leie, men det var omstendelig og dyrt uansett, tenkte at det var en god investering for fremtiden. Man vil jo bore flere hull i livet enn disse fem :)
da jeg hadde studenthybel tok jeg kontakt med vaktmester så jeg kunne låne

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.