J
Purre Purre skrev:
Hva sier det om hvilke andre forutsetninger som finnes enn å bore hull i en balkong som man ikke er eier av?
Hvilke andre forutsetninger trenger du for å gi råd om hvordan TS kan bore i balkongplaten?

Purre
Kan finnes strøm, varme og vann der. Kan være med sandbunn eller bare ren betong. Ingen her kan svare på det. Men hvorfor ikke bare bøye rundt balkongen?

J
Purre Purre skrev:
Kan finnes strøm, varme og vann der. Kan være med sandbedd eller bare ren betong. Ingen her kan svare på det. Men hvorfor ikke bare vikle rundt balkongen?
Varme og vann har jeg ikke støtt på i en balkong plate!
Strøm er nok ytterst sjelden at det trekkes i en balkongplate..

Purre Purre skrev:
Kan finnes strøm, varme og vann der. Kan være med sandbunn eller bare ren betong. Ingen her kan svare på det. Men hvorfor ikke bare vikle rundt balkongen?
Synes på utsiden og krever byggetillatelse
Ingen strøm, varme eller vann i platen

Purre
J Jansson69 skrev:
Hvilke andre forutsetninger trenger du for å gi råd om hvordan TS kan bore i balkongplaten?
Kanskje at ikke bore i noe man ikke eier er en god start? Altså akkurat nå går det ikke an å si at bore i leiligheten er en bedre løsning eller dårligere løsning enn balkongen. Det finnes alltid alternativer men akkurat nå er det bore i balkongen som man ikke eier som ser ut til å være den eneste løsningen man tenker seg og ja skal det være så så nei da er det vel bare å bore på sen får man ta smellen etterpå... Man kommer uansett klare seg med et 8mm hull eller noe slikt.

Purre
J Jansson69 skrev:
Varme og vann har jeg ikke støtt på i en balkong plate!
El er nå ytterst sjelden at det trekkes i en balkongplate..
Nå var det inne i leiligheten jeg tenkte.

Purre
O Ottosven skrev:
Synlig på utsiden og krever byggetillatelse
Å legge en kabel krever ikke byggetillatelse uansett om den er synlig eller ikke. Skulle vel være om huset er K-märkt isf. Synlig så ja, men det er en kabel på ca 8mm, den kan ikke være så synlig uansett...

• Liker
Krille4 og 1 annen
  • Laddar…
J
Purre Purre skrev:
Nå var det inne i leiligheten jeg tenkte.
Jeg svarer på trådens tema og det er balkongplaten!

Purre Purre skrev:
Kanskje at ikke bore i noe man ikke eier er en bra start? Altså akkurat nå går det ikke an å si at bore i leiligheten er en bedre løsning eller dårligere løsning enn balkongen. Det finnes alltid alternativer, men akkurat nå er det bore i balkongen som man ikke eier som virker å være eneste løsningen man ser for seg og ja skal det være slik så nei da er det vel bare å bore på, så får man ta smellen senere... Man vil uansett klare seg med et 8mm hull eller noe slikt.
Bore i et av rommene er selvsagt et alternativ også dersom det er risikoer med balkongen.

J
O Ottosven skrev:
Bore i ett av rommene er selvfølgelig et alternativ også hvis det er risikoer med balkongen
Ikke gjør det for både brann- og lyd!
Samt innendørs har du ingen anelse om hva du kan tenkes å bore i stykker i betongplaten vannrør mm..

• Liker
BirgitS
  • Laddar…
J Jansson69 skrev:
Gjør ikke det for både brann og lyd!
Samt innendørs har du ingen anelse om hva du kan tenkes bore i stykker i betongplaten, vannrør mm..
Gir mening. Også derfor jeg tenkte på balkongen i første omgang

• Liker
Jansson69
  • Laddar…
Purre
J Jansson69 skrev:
Jeg svarer på trådens tema og det er balkongplaten!
og jeg prøver å finne en bedre løsning enn å begynne å bore i ting man ikke eier. Kult om foreningen eller eiendomsbesitteren begynner å dra det til domstol og man skal stå for en masse kostnader der samt gjenoppretting fordi man synes det er gøy med en server og LAN. Vanskelig å unngå det og tro man på noen måte ville komme unna det.

• Liker
BirgitS
  • Laddar…
J
Purre Purre skrev:
og jeg forsøker å finne en bedre løsning enn å begynne å bore i ting man ikke eier. Gøy hvis foreningen eller eiendomsbesitteren begynner å dra det til retten og man må stå for en masse kostnader der samt tilbakeføring fordi man synes det er gøy med en server og LAN. Vanskelig å unngå det og tro man på en eller annen måte skulle slippe unna det.
Men kjære deg! Bor et si 10mm hull i balkongplaten og du snakker om retten hvordan tenker du, ja nettopp ikke i det hele tatt..
Når TS flytter så reparerer vi det hullet og ingen vil merke noe..

Purre
J Jansson69 skrev:
Men snille du! Bor et 10mm hull i balkongplate og du snakker om domstol, hvordan tenker du, ja nettopp ikke i det hele tatt..
Når TS flytter så fikser vi det hullet og ingen vil merke noe..
Hvordan tenker du selv som synes det er greit å ødelegge andres eiendom?

• Liker
Sthlm_
  • Laddar…
Jeg ville lagt fiberen i en slange og deretter bare "brettet" den over kanten.
Å bore gjennom balkongen føles unødvendig, men uten et bilde går det ikke an å gi riktige råd.

• Liker
Dilato og 2 andre
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.