2.470 lest ·
64 svar
2k lest
64 svar
Bore i balkongens gulv / tak
Jeg og min nabo skulle gjerne trekke en kabel mellom våre leiligheter. Siden vi bor over hverandre, tenker vi at balkongen er et bra sted å bore hullet.
Kan det påvirke balkongens bæreevne dersom jeg borer et 10-12 mm hull gjennom platen inne i det ene innerhjørnet, typ 10 cm fra kantene (les veggene på balkongen)?
Kan det påvirke balkongens bæreevne dersom jeg borer et 10-12 mm hull gjennom platen inne i det ene innerhjørnet, typ 10 cm fra kantene (les veggene på balkongen)?
Erhm, har dere fått tillatelse fra utleier, borettslagets styre eller tilsvarende? Det er vel ikke noen av dere som eier huset, antar jeg?
Nei, det vil ikke påvirke bæreevnen, men ikke bor for nær en kant for da er risikoen stor for at det sprekker..O Ottosven skrev:Jeg og naboen min vil gjerne trekke en kabel mellom leilighetene våre. Siden vi bor over hverandre tenker vi at balkongen er et bra sted å bore hullet.
Kan det påvirke balkongens bæreevne hvis jeg borer et 10-12mm hull gjennom platen inne i ett av innerhjørnene cirka 10 cm fra kantene (les veggene på balkongen)?
Etter du har trukket kabelen gjennom, tette med en passende utetett så fuktigheten ikke når armeringen inne i betongen..
Takk for ditt svar. Skal huske å tette. Hvor langt fra kanten bør man borre? Er 10 cm tilstrekkelig?J Jansson69 skrev:
Beste svar
Jeg er nysgjerrig på hensikten med det hele!