Er nok bedre å lære barna hva som gjelder, ut kommer de om de vil..

Er det åpent alltid og de vet at de absolutt ikke får, er min erfaring at de er veldig forsiktige og sniker seg sakte frem den gangen de smetter ut... Istedenfor å ruse ut den gangen man har glemt å lukke.

• Liker
Nyfniken og 2 andre
  • Laddar…
luffarn skrev:
Et sånt der strømførende gjerde som man har for å holde villsvin unna burde vel funke bra?
Etter første rømningforsøk trenger du vel ikke engang ha strømmen på! ;-)
Kanskje for å holde andres barn ute, eller på barnehage.
Men ikke for de egne barna vel? Tror at det ville være neurotiserende.

Riktignok har den tillatte energimengden i strømstøtene nylig blitt senket for å ikke være direkte dødelig for lam og småbarn
5 joules regelen EN norm 60335-2-76/AD gjelder fra og med 2011-09-01
http://www.delaval.se/-/Produkt-Information/Elstangselskolan/Grunderna-for-elstangsel/

men jeg synes ikke det føles riktig allikevel. Barna skal vel ha en fair sjanse :)

Her er forresten vår tomt. Man ser knapt strømtrådene, men kyrne vet hvor det er.
Og strømmen er bare på en uke da og da.
To kyr beiter på en plen foran en steingjerde, omgitt av trær og busker. En nesten usynlig elektrisk tråd holder dem innenfor tomten.

(Uff, hvorfor sporer jeg alltid av :p )

D09
En digital skisse av en konstruksjon med stolper som ligner berg-og-dal-baneyskinner, inkludert en T-formet krok.

Burde det ikke funke om man bygde stolper som ser ut som de skinnene som fornøyelsesparkene har når man kjører berg-og-dal-bane?

Noen slike stolper og en seksjon av et gjerde som du drar frem

klart, den tar jo plass siden den trenger å være ganske lang og ikke "hoppe ut av sporet"

Ps. Beklager min ikke så vakre skisse ha ha

Edit

Ser nå at kroken burde være som en T og ikke som en L

R
takk og hei

Det finnes jo innsynsbeskyttelse i form av markisevev på rull omtrent som en rullegardin som man drar ut og fester på en stang ved behov. En slik kanskje kunne fungere?

D09
hvordan ville nett og andre myke materialer fungere i bunnen, burde det ikke være ganske lett å løfte og komme seg under?

Y
En hund kanskje?
Ei jente i gul jakke løper vekk fra en hund som ser ut til å bjeffe i snødekte omgivelser.

• Liker
D09
  • Laddar…
D09
Soluna sol- og insynsskydd; mått 160x300 cm; polyester 300g/m²; grått tyg; för balkong och altan; pris 1045:-; Hornbach produktannons.

Ferdig løsning på ts problem? ( hornbach )

R
skal bygge to holdere på hver sin side av innkjørselen. Så legger jeg et bord tvers over som den lille ikke klarer å løfte.

• Liker
D09
  • Laddar…
Chaly
Montören skrev:
Vi har gjort som "Polyene" beskrev och gränsat av tomten från infarten med staket och grind och det funkar kanon.
Så riskerar man inte att backa över varken barn eller hund :)
Låter lite krångligt med ett nät, och framförallt inte så snyggt.
Inköp av en villagrind kanske?
Så har vi också gjort... Grind ut till uppfarten och litet staket runt resten av tomten. Skönt att slippa öppna/stänga en stor grind varje gång man är ute med bilen.

Göran.W
En port ved oppkjørselen vil ikke hjelpe når man har en mur som en 1-åring med litt stahet kan klatre over.
Det enkleste er vel likevel å inngjerde et passende stort lekeområde med gjerde og port.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.