Jeg skulle gjerne lage en løsning for å blokkere utkjørselen fra vår tomt (eneste veien ut fra tomten). Dette for å sikre at datteren ikke vandrer avgårde når man ser bort. Jeg vurderte en løsning med nett som er lett å sette opp og ta bort når man skal ut og inn med bilen. Men det må ikke være et nett som den lille kan stikke hodet igjennom. Som vist på bildet så er innkjørselen en bakke med rabatt på hver side. Hvordan har dere andre småbarnsforeldre gjort det (bortsett fra å holde øye med barna hele tiden). Har dere forslag?
jo, en grind hadde vært bra om bakken var jevn men den skråner. Finnes det ikke noen form for stolper med nett man kan spenne opp og ta ned enkelt? Åpningen er vel ca 5 meter.
jo, en grind hadde vært bra om bakken var flat men den heller. De finnes ikke noen form for stolper med nett man kan spenne opp og ta ned enkelt? Åpningen er vel ca 5 meter.
Vi hadde samme dilemma med vår innkjørsel så jeg bygde et par lette sagbukker av overflødig trykkimpregnert terrassebord som jeg setter dit ved behov. Ellers bruker jeg dem som, ja som sagbukker!
Ville det ikke være bedre at innkjørselen er utenfor gjerdet, det vil si at gjerdet er mellom hagen og innkjørselen? Da kan man jo kjøre ut og inn uten problemer (og være ganske så sikker på at det ikke er noe barn bak bilen når man begynner å rygge).
En ordentlig blomsterkasse du lager av treverk på hver side som i tillegg kan fungere som fundament for en dobbeltport. Et par sementplater i bunnen hvis den ikke blir tung nok. Da slipper du å bygge noe fast siden dette høres ut som et litt midlertidig problem.
Tanken var å spenne opp nettet om dagen når man er ute, men det blir kanskje vanskelig...?
Hvis man skal bygge en grind, hvordan bør jeg da gjøre det, det blir jo en veldig lang grind som henger i et feste på en av sidene med betongfundament i bedet?
Noen som kan skisse på en konstruksjon så hadde jeg vært takknemlig!!
Jeg tok fram et eksempelbilde over hvordan det ser ut:
Vi har gjort som "Polyene" beskrev og avgrenset tomten fra innkjørselen med gjerde og grind og det fungerer kanon. Så risikerer man ikke å rygge over verken barn eller hund Høres litt vanskelig ut med et nett, og fremfor alt ikke så pent. Kjøp av en villaport kanskje?
...
Hvordan har dere andre småbarnsforeldre gjort (foruten å holde øye med barna hele tiden). Har dere forslag?
...
Nå skal jeg ta meg friheten til å være en sånn gammelmanns-besser-wisser-grinebiter
Barn i førskolealder skal aldri etterlates uten tilsyn!
Det finnes sikkert tusen andre måter for lillejenta å smette ut, eller for den delen skade seg inne på tomten,
selv om du ordner en tett port ved garasjeoppkjørselen, så jeg lurer på om du ikke kjemper i motvind.
Når barnet vil ut, så går man med det ut.
Når man vil/må inn, så tar man med seg barnet inn.
Og ja, jeg har to barn,
og vi hadde ikke gjerde og porter rundt hele tomten når de var små heller
Et sånt der elektrisk gjerde som man har for å holde villsvin borte burde vel funke bra?
Etter første rømningsforsøk trenger du vel ikke engang ha strømmen på! ;-)