Matti_75 Matti_75 skrev:
Min anbefaling er å montere en stående 12 mm luftingslekte for å få luften til å sirkulere bak panel, spesielt hvis du maler panelet med moderne maling
Blir tjærevitrol i så fall som maling

Hvordan gjør man det med vestkystplaten når man kommer til hjørnene på huset. Lar man en side dekke den andre platens kortside (noe jeg antar man gjør) eller slutter man med platene der bjelken slutter så man får en V-type i ytterhjørnet?

J
N Nygge72 skrev:
Hvordan gjør man da med vestkystplaten når man kommer til hjørnene på huset? Lar man en side dekke den andre platens kortside (som jeg antar man gjør), eller slutter man med platene der bjelken slutter så man får en V-type i ytterhjørnet?
Nei, det skal dekkes ene siden langs stommen og andre langs isoleringen, ellers blir det ikke full isolasjon i hjørnet.

J Jansson69 skrev:
Nei, det skal dekkes den ene siden jevnt med stenderne og den andre jevnt med isolasjonen, ellers blir det ikke full isolering i hjørnet.
Som jeg trodde. Tusen takk for all hjelpen, folkens. Jag kommer sikkert til å komme med flere dumme spørsmål underveis.

Ett siste spørsmål for denne gangen. Når jeg dekker disse for å gi litt værbeskyttelse, antar jeg at jeg setter dem og dekker over vinduer/dører, og åpner ikke disse (skjærer ut hullene) før det er tid for å montere inn et vindu f.eks?

J
N Nygge72 skrev:
Som jeg trodde. Takk så mye gutter for all deres hjelp. Jeg kommer sikkert til å komme med flere dumme spørsmål underveis.

Et siste spørsmål for denne gang. Da jeg tenker at disse skal få agere litt værskydd også, så antar jeg at jeg setter dem og dekker over vinduer/dører, og åpner ikke opp disse (skjærer ut hullene) før det er på tide å montere inn et vindu f.eks.?
Ja høres klokt ut, for bygger man selv så tar alt sin tid..

J Jansson69 skrev:
Ja høres klokt, for bygger man selv så tar alt sin tid..
Akkurat slik tenker jeg. At det gjelder å jobbe så man har tiden på sin side. Man vil ikke gjøre et så stort prosjekt selv, og ha tidspresset på seg for mye.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.