Begge deler bør nok gjøre jobben! Men det er unødvendig å kjøpe stor sekk for de små glipene, men har du hjemme så er jo det topp! Ellers er jo sparkel smidig, ulempen er vel lengre tørketid og så kanskje det må gjøres i flere lag hvis det blir dype gliper!
Du kan ikke tenke deg taklist da? En liten hulkillist dekker jo det der
Jo det klart 😀 Får måle bare, pusset har sluppet forskjellig stort overalt. Men kanskje finnes store taklister haha.
Eelax1212 skrev:
Både og skal nok gjøre jobben! Men er unødvendig å kjøpe stor sekk for de små glipene, men har du hjemme så er jo det topp! Ellers er jo sparkel smidig, ulempen er vel lengre tørketid og så kanskje det trengs å gjøres i flere lag om det blir dype gliper!
Sånn, da var jeg vel stort sett ferdig med dette prosjektet. Malt to ganger og ny belysning på plass.
Får se hvordan jeg gjør med hjørnene, føles nesten lettest å bruke grovspartel i stedet for å bruke tid og penger på taklister (som limes?).
Utseendet er jo ikke direkte prioritet... Bare mest for å unngå å få inn typ edderkopper osv.
Takk for all hjelp jeg har fått i tråden. Folk som senere finner tråden vil nok klø seg i hodet når de leser trådtittelen og undrer seg over hvorfor det sitter gips i taket 😁
Ta i (minst) to omganger. Fyll først hullet omtrent til et 90-graders hjørne. Når det har stivnet gjør du en fin "fingerdragning" på sluttfugen. Putsslippet ville jeg nok sparklet om det ikke er helt ubetydelig. Vanskelig å se dybden på bildet.
Ta i (minst) to omganger. Fyll først hullet omtrent til et 90-graders hjørne. Når det har stivnet, gjør du en pen "fingerdragning" på avslutningsfugen. Pussløsningen ville jeg nok sparklet hvis det ikke er helt ubetydelig. Vanskelig å se dybden på bildet.
Takk! Da tror jeg gjør så at jeg fyller de groveste pussløsningene med sparkel og kjører deretter med fug slik dere sier 🙂
Jeg tenkte på latexfugemasse. Den vil krympe hvis du fyller hele de hulrommene med den. Men sparkel vil sprekke, og jeg synes ikke at det er bedre. Fugefoam kan gå. Men det er ganske klissete og besværlig å holde på med på slike steder.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.