hangun skrev:
Nå er det sånn at det er bra å kjøpe svenske vinduer fra en svensk forhandler. For når du kontakter din forhandler vil det løse seg for SP er redde for sitt rykte. De erstatter dette, det er min erfaring og det skal SP derfor få ros for. På den måten fortsetter vi å kjøpe blant annet svenske SP vinduer..
SP Fönster er ikke opptatt av sitt rykte, og virkelig vanskelig å ha med å gjøre når det kommer til feil og/eller reklamasjoner.

De har mye å lære av RM Fönster, Tanumfönster og til og med Elitfönster.

oobum skrev:
SP Vindu er ikke opptatt av sitt rykte, og virkelig overjævlig å ha med å gjøre når det kommer til feil og/eller reklamasjoner.

De har mye å lære av RM Vindu, Tanumvindu og til og med Elitvindu.
Noen av selgerne jeg har vært i direkte kontakt med hos SP har vært veldig uinteresserte i å hjelpe til.. mildt sagt, hvordan deres support er gjenstår å se.

Ozzypojken skrev:
Til tross for at slektshytta er fra rundt 1875, valgte jeg PVC-vinduer, dette på grunn av eierkonstellasjonen og 43 mil enkel vei til og fra hytta. Utseendemessig er jeg veldig fornøyd med Rehau nordic plus! De stenger også ute støy veldig bra, ikke det at det er så viktig akkurat der, men i byen kan jeg tenke meg at de gjør nytte [bilde][bilde][bilde]
Flotte karmer og lås, ville gjettet at mange ikke kan tro at det er "plastvinduer"

• Liker
Ozzypojken
  • Laddar…
Har nå gått igjennom vinduene mer og tatt litt mer bilder. Sånn ser det ut:

Slitasje
zlna85G.jpg
ned til alum
71TCc6B.jpg

A8rfaxl.jpg
pQVEYsi.jpg
NXhQ6bj.jpg
bKo6KOA.jpg

Gliper(kanskje det skal være så?)
XcWAntw.jpg

Vi kan også se at det finnes større sprekker på karmens utside

SDrAFWJ.jpg
tOrYMnC.jpg
hnuKc3y.jpg
3ymw6jr.jpg
kaXsuvd.jpg

Andre defekter
aeci4zg.jpg
yjjmCcU.jpg
ASVGFYr.jpg
v2IFtti.jpg

Jeg mistenker at noe av dette må man leve med, men hva med den store sprekken i overkanten? Kan ikke det bli et problem?

T
De ser ganske mishandlet ut av bildene å dømme, og "glipen" som du kaller det ville jeg anse som en produksjonsfeil.

Også bildene som du viser under rubrikken Andre defekter synes jeg er uakseptable hvis du skal betale full pris.

Jeg ville reklamere vinduene, selv om det kan være vanskeligere nå når det har gått en stund siden du fikk dem, og prøve å få nye som holder mål.

Når man bygger nytt, vil man jo at det man monterer skal være OK, og hvis man skal ha en defekt vare mot prisavslag skal det være noe man velger selv FØR man gjør en handel – ikke noe man tvinges til i ettertid fordi leverandøren gir et ensidig prisavslag på allerede levert vare som ikke er akseptabel.

Når det gjelder sprekken, er det vanskelig å si om den skal være et problem – det kommer litt an på hvor den sitter og om den kan sprekke videre/hvor den kommer frem på karmen. Blir det bak listverk/foring så er det vel ingenting som påvirker utseendet, og den vil neppe påvirke funksjonen. (så lenge det ikke kommer inn vann som kan krype inn i treet akkurat der og gi opphav til råte)

Håndverkeren var her i dag og så på vinduene. Det var da først og fremst sprekkene, litt småskram på alum og gliper, men han sa at det ikke var noen fare. Jeg får anta at jeg har vært litt vel pirkete og at bildene kanskje fremhever problemene mer enn hva det er. Han sa at jeg kommer ikke til å få noen nye vinduer på grunn av de små defektene, men jeg antar at det finnes mulighet for en form for erstatning.

Uansett kommer håndverkeren til å sette inn vinduene på mandag og tirsdag, og ettersom ikke selskapet jeg reklamerte til har hørt fra seg, så får jeg bare kjøre på det enkelt og greit. Jeg anser vel selv at jeg kan leve med de små defektene, det var egentlig først og fremst de større sprekkene og glipene som jeg var tvilsom til om kunne påvirke funksjonen.

En grunn til at håndverkeren ikke syntes det var noen fare kan jo eventuelt bero på at han ikke skal ha dem i sin egen hud samt at han vil utføre jobben som han har planlagt uten en masse omstendelige besvær. Har du først satt dem inn så kommer sjansene for økonomisk kompensasjon trolig til å minske da du har ansett å akseptere tilstanden på de leverte vinduene.
Hva sier SP om f.eks. sprekken i karmen? Det burde vel neppe være en transportskade.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.