Hei,

Bor i et hus med uinnredet loftsetasje og har begynt å tenke på å innrede denne.
Første etasje er betong fra Finja prefab mens loftsetasjen er tradisjonell trekonstruksjon.
Det er mange momenter å gå gjennom, et av dem er hvordan man håndterer diffusjonssperre (eller hva som nå er korrekt betegnelse). For betongvegger har jeg forstått at man ikke har noe plast som i trekonstruksjon.
Hvordan i all verden håndterer man dette i loftsetasjen?
På nåværende loft ligger altså isoleringen rett på duken, som i sin tur ligger på lektene.
Er dere med?
 
  • Isolasjon av glassull plassert på loftsgulv, med synlig treverk og metallbeslag i et uferdig loftsrom under renovering.
Sist redigert:
I mellomgulvet, den du har bilde på, trenger du ikke ha plast/diffusjonssperre. Den skal du sette i himlingen mot yttertaket så å si...
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
I mellomgulvet, den du har bilde på, trenger du ikke ha plast/diffusjonssperre. Den skal du sette i innertaket mot yttertaket så å si...
Ikke med på hvordan du mener, i dag er overetasjen uisolert, altså kaldloft. Men om jeg innreder kommer jeg jo til å måtte plastre kneveggen, skråveggen og taket (på overetasjen). Spørsmålet er hvordan dette kobles mot underetasjen. Er du med?
 
Ok. Du skal bare avslutte plasten der nytt gulv møter innerveggen Eller en liten bit under det nye gulvet..
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Ok. Du skal bare avslutte plasten der nytt gulv møter innerveggen Eller et lite stykke under det nye gulvet..
Teipe mot den veven som er på bildet altså?
 
Gjør så godt det går, ikke hele verden ellers.
 
  • Liker
Rena
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Gjør så godt det går, ikke hele verden ellers.
Vi får se om det blir noen overetasje, hvis ikke annet morsomt å fundere på ;)
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.