71.741 lest ·
82 svar
72k lest
82 svar
Betong for å støpe benkeplate
Takk, har nå lest gjennom hele tråden siden jeg hadde samme tanker. Nå med din 6-årige erfaring går vi for noe annet.AndersMalmgren skrev:
Jeg hadde også valgt annerledes hvis jeg visste alt i dag, men prisen var avgjørende den gangen, så det hadde nok blitt en i tre, og så setter jeg mer pris på betongen enn en laminert sponplate. Betongplaten kostet rundt 4000 kr, steinplaten jeg ønsket meg kostet da 24000 kr. Med betong får man likevel noe som tilsvarer den dyre, selv om man må ta vare på den på en mer forsiktig måte. Legg pengene på en steinplate hvis man har råd. Ellers sparer man til man har råd med den, og da kan man bruke betong i mellomtiden.
Renovator
· Stockholm
· 19 578 innlegg
Det ser jo for så vidt ikke så ille ut med flekkene. og betong er jo fint!AndersMalmgren skrev:
Tror du kan få beskyttelse mot de der flekkene om du først våtsliper med 120 papir, så 400, så 1000 og til slutt 2000. Da blir det tett. Deretter legger du på lakk med topper, typ noe sånt her:
https://www.wsochcompany.se/ytbehan...och-sten/betonglack-for-inom-och-utomhusbruk/
Renovator
· Stockholm
· 19 578 innlegg
Akkurat det vi gjordeR robut skrev:
Tørke av må man alltid gjøre uansett. Det finnes jo ingen luksusrenovering som er noe verdt hvis man samtidig lar tannkrem- og såpeflekker bli sittende etter bruk. Det ser snuskete ut uansett hvilket materiale man har på benken.AndersMalmgren skrev:
Renovator
· Stockholm
· 19 578 innlegg
Jo, men med andre materialvalg så går de bort etter man gjør det. På betong blir det merker.-RB- skrev:
Nja, med en tenåringsdatter hjemme så har jeg fått lære den harde måten at øyenbrynsfarge ikke går bort fra det nye fine servanten i støpemarmorAndersMalmgren skrev:
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Må bunnsvillen være forankret i betongplaten, bef. hus
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Förråd ska bli hemmakontor, golv på betongplatta
Golv -
Forankre pergolestolper i betongplater 1x1m
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Lim för lättbetongblock
Stenhus -
Begagnade (stora) betongplattor som plint för altan?
Altan & Uteplats