AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Angrer sterkt på at vi valgte betong på badet. Såpe, tannkrem osv trekker inn selv med overflatebehandling. Man må fjerne det med en gang hvis det ikke skal bli merker, noe man ikke gjør normalt i hverdagen.

Kommer nok til å bytte ut med stein
Takk, har nå lest gjennom hele tråden siden jeg hadde samme tanker. Nå med din 6-årige erfaring går vi for noe annet.

Jeg hadde også valgt annerledes hvis jeg visste alt i dag, men prisen var avgjørende den gangen, så det hadde nok blitt en i tre, og så setter jeg mer pris på betongen enn en laminert sponplate. Betongplaten kostet rundt 4000 kr, steinplaten jeg ønsket meg kostet da 24000 kr. Med betong får man likevel noe som tilsvarer den dyre, selv om man må ta vare på den på en mer forsiktig måte. Legg pengene på en steinplate hvis man har råd. Ellers sparer man til man har råd med den, og da kan man bruke betong i mellomtiden.

R robut skrev:
Takk, har nå lest gjennom hele tråden siden gikk i samme tanker. nå så her med din 6-årige erfaring så kjører vi på noe annet.
Servant i et bad med betongbenkeplate, speil over, hvite fliser på veggen, og to håndklær i rødt og beige.

• Liker
robut
  • Laddar…
R robut skrev:
Det ser jo forsåvidt ikke så ille ut med flekkene. og betong er jo stilig! :)
Tror du kan få beskyttelse mot de der flekkene om du først våtsliper med 120 papir, så 400, så 1000 og til slutt 2000. Da blir det tett. Deretter legger du på lakk med topper, typ noe sånt her:
[lenke]
Akkurat det vi gjorde :D Men nå er det vel et år siden vi forbedret det.

• Liker
robut
  • Laddar…
Angrer sterkt at vi valgte betong på badet. Såpe, tannkrem osv suger inn selv med overflatebehandling. Man må fjerne det umiddelbart hvis det ikke skal bli merker, noe man vanligvis ikke gjør i det daglige.

Kommer nok til å bytte ut med stein
Tørke av må man alltid gjøre uansett. Det finnes jo ingen luksusrenovering som er noe verdt hvis man samtidig lar tannkrem- og såpeflekker bli sittende etter bruk. Det ser snuskete ut uansett hvilket materiale man har på benken.

-RB- -RB- skrev:
Tørke bort må man alltid gjøre uansett. Det finnes jo ingen luksusrenovering som er noe verdt om man samtidig lar tannkrem- og såpeflekker sitte igjen etter bruk. Det ser snuskete ut uansett hvilket materiale man har på platen.
Jo, men med andre materialvalg så går de bort etter man gjør det. På betong blir det merker.

Jo fast med andra materialval så går de bort efter man gjør det. På betong blir det merker.
Nja, med en tenåringsdatter hjemme så har jeg fått lære den harde måten at øyenbrynsfarge ikke går bort fra det nye fine servanten i støpemarmor :thinking:. Derimot er vel riktig porselen motstandsdyktig mot det meste, tror jeg...

• Haha
AndersMalmgren
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.