...foruten å sveise det?

Jeg holder på å lage et eget beslag å sette over hengelåsen på boden min. Det er typ to vinkelbeslag som skal festes sammen så det blir en boks (litt forenklet).

Jeg har ikke tilgang til sveiseapparat (og selv om jeg hadde det, kan jeg ikke sveise!). Jeg ønsker å få det såpass holdbart at et (eller flere) hammerslag ikke knekker fugen.

Jeg har en stor boks Pöastic Padding elastisk super sparkel som har vist seg å være ganske holdbart. Jeg har også vanlig epoxy fra samme firma. Har sett at det finnes et tokomponentlim som er spesielt utviklet for metall, noe i stil med Super Strong Metal Epoxy eller lignende overdrivelse av superlativ.

Hadde det gått an å lodde det (eventuelt sammen med stor dose epoxy) eller er det helt håpløst?

Noen som har noen innsikt eller mening om emnet?

=)

Dødfødt skulle jeg nok ønske å påstå.

Skaff en STOR hengelåsbeslag og en skikkelig heftig lås.

Eller som jeg for lenge siden så det gjort på en av forsvarets bunkere:

En enorm metallregel over døra låst med den største hengelåsen jeg noensinne har sett. Når denne var ulåst og metallreglen møysommelig fjernet, åpenbarte det seg... et nøkkelhull...

Ola78
Du kan jo prøve med kjemisk metall, plastic padding gjør jo det også. Det er både sterkt men samtidig litt elastisk. Kanskje kan være verdt å prøve i alle fall.

Gå til nærmeste mekaniske eller sveiseverksted i stedet. Det er jo en så liten jobb at det er gjort på 10 min og koster deretter. Hvorfor prøve å gjøre det selv om du ikke har materialer for det?

innstiller.
Det der er en typisk kaffebrødjobb :)

Jeg hadde gjerne kjøpt et virkelig stort proff-beslag men jeg må dessverre bruke den løsningen som sitter der nå, og da passer ikke de ferdige løsningene.

Hva tror dere de skal ha for en så liten sveisejobb? Føles som om det ikke burde ta mer enn 5 minutter.

/D

Om dem skal hjem til deg så en whiskey flaske. Om du forlater arbeidet hos dem så kaffebrød eller lignende

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.