Hei,

dette spørsmålet har vært oppe før har jeg sett ved søk, men det er vanskelig å få et entydig svar, men det kan kanskje komme av at hvert tilfelle er forskjellig.

jeg har et terrenghus bygget -79 hvor jeg vil fjerne en vegg i overetasjen. ovenfor er loftet og takstolene har w-form, dvs 4 stk skråstilte støtter, bredden på huset er ca 8 m.

veggen jeg vil fjerne er 45x70 med en bygningsplate på hver side. en slik vegg kan vel rimeligvis ikke være bærende? eller bør jeg sjekke med en bygningsingeniør? trengs det byggetillatelse for å fjerne en innervegg?

hadde tenkt å legge ved et bilde, men hvordan i h.... gjør man det? fant ingen hjelpefunksjon...

F
 
Veggen er ikke bærende...ikke med de dimensjonene... og byggetillatelse nei....
 
Jeg kan da benytte anledningen til å prøve å forklare hvordan du legger opp et bilde.

Først må du laste opp bildet til en webserver.

Deretter skriver du et innlegg og legger inn bildet ved hjelp av knappen i knappraden.

Når man klikker på ovenstående knapp, får du to "tagger" - en start-tag og en slutt-tag.

Mellom disse taggene legger du adressen til bildet ditt som du har lagt på en webserver. Da ser koden ut slik (ignorer det fetstilte ordet Code...):
Kode:
[img]http://www.webhotellet.se/minBildPåEventuellHjärtvägg.jpg[/img]
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.