throne
Kjære fantastiske medlemmer. Jeg trenger deres hjelp med et spørsmål om bærende vegger. Jeg har vedlagt tegningene for å gjøre det enklere. Jeg føler at veggen jeg ville fjerne ikke er en bærende vegg, men jeg ønsket en annen mening.

Denne første tegningen er for stenderne. Den viser hvordan grunnlaget ble bygget og stenderne oppå antar jeg.

Bygningsplan av stenderne som viser grunnstrukturen og plassering av vegger. Flere avsnittsdetaljer, inkludert merking for potensielle veggendringer.

Den andre tegningen er en snitt-tegning for huset. Jeg vil fjerne deler av veggen, ikke hele veggen. En romvegg i inngangsplanet og ytterligere en romvegg i nedre plan. Jeg merket begge veggene med rødt. På samme tegning markerte jeg også veggen i seksjonstegningen til høyre.

Bygningstegning som viser plantegning for øvre og nedre etasje, med vegger markert i rødt som vurderes for fjerning; også en seksjonsvisning til høyre.

Dette er alt jeg trenger for å avgjøre hvordan jeg skal gå frem, så jeg trenger virkelig deres hjelp hvis dere kan gi tips og råd.

Takk!

BirgitS
Veggen som finnes i seksjonsbeskrivelsen er bærende. Altså er veggene du vil fjerne deler av bærende.

Hvis du vil åpne opp mer i de veggene, må du hente inn en byggingeniør for utredning og dimensjonering slik at du får grunnlaget som skal med i en byggesøknad til kommunen.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.