Hei

Har revet en del av en vegg laget av leca-blokk. Så nå har jeg en brutt overflate der veggen slutter. Har noen noen gode tips på hvordan en avslutning kan gjøres i dette tilfellet? Det er fra gulv til tak 3m. Veggen er 90mm tykk.

Kanskje sette en regel ytterst? Isåfall hvilken type? Hvordan/bør man feste den i leca-blokkene?

Takk for tips!

Martin

Hva er det for overflatebehandling på den veggen som du har åpnet? Ville nok selv pusset avslutningen og lagt inn stålkanter i hjørnene så det tåler litt skader.

den er pusset, greia er at den er veldig ujevn der den er brukket
når deler av veggen ble revet, fulgte noen blokker med, så det er 10 cm forskjell enkelte steder.
Jeg er uskyldig til den klønete rivingen :)

Da ville i alle fall jeg gjøre slik at enten sage den ujevne kanten jevn og pusse, eller mure opp den jevn først og deretter pusse. Den ujevne kanten må nesten uansett gjøres penere for setter man foringer så ser det nok litt rart ut med 15 cm brede lister ut med veggen for å skjule den ujevne delen.

Jo jeg skal pusse veggen og mure inn leca der det trengs

Det jeg lurer på er om man burde og om man burde sette noe på "enden"
typ en list eller stålkant. Så man får en rett og fin avslutning.
Hva skal jeg bruke?

Jeg har gjort nøyaktig det samme som deg og valgte å først jevne til kanten og deretter sette en regel som jeg så kan sette en avslutningslist på - det har fungert kjempebra for meg, så det er mitt tips.

Hei!

Hvordan festet du regelen i lecan? bare borre og plugge?
Støtte du på noe mer som jeg burde ha i bakhodet?

takk :)

Jeg boret og plugget ordentlig før jeg skrudde fast reglen - det var ingen som helst problemer. Bare sørg for at avslutningen er jevn :)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.