Jeg vil kjøpe kraftigere armeringsjern type 20 mm og oppover, 30 - 40 går også bra. Vi skal bygge en pergola av dette. Jeg har vært rundt og sjekket, men det virker vanskelig å få tak i kraftigere til en rimelig pris. Det jeg trenger er 6 stk 3 meter lange og som sagt 20 mm eller oppover.
//Mikael
//Mikael
Medlem
· Västerbottens län
· 18 057 innlegg
Har du noen anelse om hva en slik stang veier, og noen kanskje anslår det til 10 kr per kilo.
Jeg var nettopp ute og prøveløftet en 25 mm stålaksel.
Kan du ikke tenke deg et sveiset stålrør, om du tinner vasker det så er det rustbrunt til neste år. Og det veier en brøkdel og "går få tak på"
Protte
Jeg var nettopp ute og prøveløftet en 25 mm stålaksel.
Kan du ikke tenke deg et sveiset stålrør, om du tinner vasker det så er det rustbrunt til neste år. Og det veier en brøkdel og "går få tak på"
Protte
Medlem
· Västerbottens län
· 18 057 innlegg
Man kan jo bli erstatningsansvarlig om noe slikt detter i hodet på noen.
Det som finnes på skrotfirmaene er ofte så krokete og skjevt at det ikke går an å få rettet det opp.
Protte
Det som finnes på skrotfirmaene er ofte så krokete og skjevt at det ikke går an å få rettet det opp.
Protte
Medlem
· Västerbottens län
· 18 057 innlegg
Helt rengjort stål ruster (dessverre) altfor fort og du kan fremskynde det hele med litt saltvann og svette fingeravtrykk. Ruster gjør det, vær sikker.
Protte
Protte
Jeg er enig, kjøp rør i stedet på en bedrift som selger handelsstål. Så bøyer du armeringsjernene som skal være "tak" og stikker endene av disse i rørene. Velger du riktige dimensjoner så kan du sikkert få inn 3 armeringsjern i hver rørende, noe som gir en fin mulighet til å raskt og enkelt bygge et fagverk.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 057 innlegg
Da er det hun som får være med og løfte også, eneste forskjellen er at armering egentlig er kamjern, i valsingen blir det riller både på lengden og tvers men forsøk å se bort fra det.
Forsøk å finne noen som har vanskjøttet oppbevaringen av rør så de har rustet.
Protte
Forsøk å finne noen som har vanskjøttet oppbevaringen av rør så de har rustet.
Protte
Trenger armeringsstål i dimensjonen 28-30 mm, har innsett at det ikke er det letteste å få tak i.
Trenger bare ca. 2-3 lengder á 120 cm. Men kan selvfølgelig kjøpe en full lengde og kappe selv.
Vekten anslår jeg til 5kg/m, så ~30kg på en full lengde som er helt håndterbart... men hvor får jeg tak i det i Stockholmsområdet?
Trenger bare ca. 2-3 lengder á 120 cm. Men kan selvfølgelig kjøpe en full lengde og kappe selv.
Vekten anslår jeg til 5kg/m, så ~30kg på en full lengde som er helt håndterbart... men hvor får jeg tak i det i Stockholmsområdet?
Klikk her for å svare