264 lest ·
2 svar
264 lest
2 svar
Blottlagt rustent armeringsjern i krypkjeller
Hei
Vi har et hus fra ’84 som vi flyttet inn i 2012 og alltid hatt en fuktighet på rundt 70-75% i krypkjelleren og til og med høyere i kortere perioder om sommeren, om vinteren er den litt lavere dog.
Vi har gjort fuktkontroller i svillen som holder 9-10% så der er ingen problemer. Vi har også lagt ut byggeplast i grunnen.
Mitt spørsmål er om man fortsatt ville trenge å installere avfukter i krypkjelleren eller er det unødvendig siden det ikke har blitt verre til dags dato, eller hva er det som bør gjøres i denne grunnen?
Har vedlagt noen bilder.
Vi har et hus fra ’84 som vi flyttet inn i 2012 og alltid hatt en fuktighet på rundt 70-75% i krypkjelleren og til og med høyere i kortere perioder om sommeren, om vinteren er den litt lavere dog.
Vi har gjort fuktkontroller i svillen som holder 9-10% så der er ingen problemer. Vi har også lagt ut byggeplast i grunnen.
Mitt spørsmål er om man fortsatt ville trenge å installere avfukter i krypkjelleren eller er det unødvendig siden det ikke har blitt verre til dags dato, eller hva er det som bør gjøres i denne grunnen?
Har vedlagt noen bilder.
Høyest personlig ville jeg ikke brydd meg det minste om det. Nja. Trolig ville jeg krøpet inn og rustbeskyttet de blottede armeringsjernene. Passende med understellsmasse eller lignende ikke fordi jeg tror det ville vært nødvendig, men fordi jeg ikke ville klart å la være 😀.
Hehe jeg forstår. Tenker også at om det ikke har skjedd mer på over 40 år så føles det kanskje litt overkill.Intet skrev:
Klikk her for å svare