8.725 lest ·
21 svar
9k lest
21 svar
Apparatbokser
Har en billigmodell av "Hole in One" med to pigger i stedet for magneter som man trykker gjennom platen og i denne modellen beskyttes kablene fra sentrumboret. Ikke direkte bra av andre grunner men ingen risiko for å skade noe.pbengtsson skrev:Man skrur helst ikke i det hele tatt, i med magnetene, sett opp platen og ta hull, deretter skrus den. Blir det feil er det relativt enkelt å justere hullet med kniv eller rasp. Noen skruer kan hjelpe av og til hvis man jobber alene. Men er det kabel trukket i boksene må du være forsiktig, av og til må man markere hullet, ta ut platen og bore ferdig.
Finnes det risiko for å skade kablene i den "ekte" som for eksempel jula selger? Altså at går boret ubeskyttet inn i boksen?
Jasså, en sånn har jeg kjøpt.myrstack skrev:Har en billigmodell av "Hole in One" med to pigger i stedet for magneter som man trykker gjennom platen, og i denne modellen beskyttes kablene fra sentrumboret. Ikke direkte bra av andre grunner men ingen risiko for å skade noe.
Er det risiko for å skade kablingen i den "ekte" som f.eks. Jula selger? Altså at boret går ubeskyttet inn i boksen?
Hvorfor er den ikke bra?
Jeg påstår ikke at den er bra. Jeg spør om boret risikerer å skade den FK som ligger i boksen om du drar kablene før du gipser.wanegardh skrev:
Normalt med en hullsag går jo hullsagen som sådan utenfor boksen eller på det meste tar i kanten på denne om du sikter skjevt. Dog har du jo et sentreringsbor i midten som kan skade kablingen om den ikke er beskyttet mot slikt. Min billige modell dekker spissen på boret så der er det ingen risiko, men jeg vurderer å kjøpe en modell med magneter i stedet. Det er kjipt å trykke pigger gjennom gips og sikte imellom, og å gjøre det på OSB-plater er et helvete.
Klikk her for å svare