Tomture61 Tomture61 skrev:
Jeg skrev at strålingen ikke når fram til folien og det er sant. Men såklart kan varme transporteres med varmeledning til folien og det er noe helt annet som jeg har forsøkt å forklare til deg i #27. Rart at alle andre her forstår det.
End of discussion.

• Liker
Boxer63 og 1 annen
  • Laddar…
Tomture61
T Thomas_Blekinge skrev:
Jeg skrev at strålingen ikke når frem til folien og det er sant. Men såklart kan varme transporteres med varmeledning til folien og det er noe helt annet som jeg har forsøkt å forklare til deg i #27. Rart at alle andre her forstår det.
End of discussion.
Kan være vanskelig å forstå deg når du i det ene øyeblikket forklarer at varmestråling ikke kan gå gjennom trepanel eller lignende.
I neste øyeblikk så gjør det det.
Hvordan skal du ha det 🙄
Mer ryddig å innrømme når man tar feil.
Gjorde det selv angående å isolere begge sider av aluminiumsfolie.

Sist redigert:
  • Sint
Thomas_Blekinge
  • Laddar…
Rickard.
C cpalm skrev:
Ikke for varmestråling, derimot er den jo en utmerket dampsperre med fantastisk aldringsbestandighet, så jeg tror mer på det sporet.
Dvs. forgjengeren til plasten vi bruker i dag. Finnes jo fortsatt en del metallfoliebelagt isolasjon.
Jeg er enig med deg, dvs en tidlig luft og dampsperre.
Aluminiumsfolie brukes fortsatt som dampsperre om enn kanskje ikke i denne formen i ekstremt fuktige miljøer med høye krav, f.eks. visse badehus-konstruksjoner så klart fungerer det.

Sist redigert:
  • Liker
cpalm
  • Laddar…
A Anja Nilsson skrev:
Hei, vi holder på å renovere et stort rom på øverste etasje. Det har vært trepanel i hele rommet, men nå er tanken å sette opp vanlige gipsvegger. Under trepanelet var det først et lag med aluminiumsfolie, deretter et lag med plast og så isolasjon. Spørsmålet er om man skal sette på aluminiumsfolie igjen?
Det ser ut som høykvalitets kvistfri panel som du tenker å bytte mot gips. Sjekk hva den koster ny før du river den.

• Liker
GK100 og 2 andre
  • Laddar…
Tomture61 Tomture61 skrev:
Kan være vanskelig å forstå deg når du i det ene åndedraget forklarer at varmestråling ikke kan gå gjennom trepanel eller lignende.
I neste åndedrag så gjør det det.
Hvordan skal du ha det 🙄
Mer rakrygget å innrømme når man har feil.
Gjorde det selv angående å isolere begge sider på alufolie.
Forsøk å forstå forskjellen mellom ledning og IR-stråling.

C
makhno_ makhno_ skrev:
Sjekk hva den koster ny før du river den.
Tenkte akkurat den samme tanken, men... Det er skremmende hvor mye eksklusive og kostbare materialer som kastes på fyllinga og erstattes med billigst mulig krafs.

• Liker
GK100
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.