S
Jeg må dessverre utstede en advarsel for de skruene som Byggmax anbefaler og selger til Cembrit Multiforce plater. Skruene fungerer ikke på stålregel, til tross for at de ifølge Byggmax er anbefalt for dette.

Gjengen er rett og slett for kort, og hele gjengen går gjennom stålregelen før platen er festet mot reglen. Forferdelig dårlig og klønete av Byggmax å selge slik "dritt". Og dette til tross for at Cembrit selv tilbyr skreddersydd skrue i samme prisklasse som Byggmax sine feilaktige skruer. (I alle fall er prisen på Cembrit-skruene hos Beijerbygg i samme prisklasse...)

De påstår også at den er selvborende, noe den heller ikke er.

Byggmax er som vanlig, ikke verdt bryet.

En gylden skrue som ikke er tilstrekkelig festet, skyter gjennom en stålregel uten å holde skiven, og står feil i konstruksjonen.

Sist redigert:
  • Liker
  • Sint
Lars48 og 7 andre
  • Laddar…
Kan det være slik at Byggmax anbefaler skruene til vanlige gips (13 mm) mens disse platene er tynnere? Ingen anelse, bare lurer.

• Liker
leffe-e og 2 andre
  • Laddar…
Kanskje. Men skallen på bildet ser ut til å ha en for bratt vinkel sammenlignet med hvordan skaller på vanlige gipsskruer ser ut? Dvs. denne skruen burde ikke holde en gipsplate like bra.

• Liker
GDS-Fassan og 2 andre
  • Laddar…
H
S Snickerick skrev:
Jeg må dessverre utstede en advarsel for de skruene som Byggmax anbefaler og selger til Cembrit Multiforce plater. Skruene fungerer ikke på stålregel, til tross for at de ifølge Byggmax er anbefalt for dette.

Gjengene er rett og slett for korte og hele gjengen går gjennom stålreglen før platen er festet skikkelig mot regelen. Helt forferdelig dårlig og klønete av Byggmax å selge slik "dritt". Og dette til tross for at Cembrit selv tilbyr spesialtilpassede skruer i samme prisklasse som Byggmax feilaktige dårligskruer. (I alle fall er prisen på Cembrits skruer hos Beijerbygg i samme prisklasse...)

De påstår også at den er selvborende, noe den heller ikke er.

Byggmax er som vanlig, ikke verdt bryet.

[bilde]
sikkert er det der en 42mm skrue?
prøvde du 28mm?

• Liker
leffe-e
  • Laddar…
S
Deska skrue selges sammen med cembrit platene på nettstedet. Korteste variant. 1 lag.

H
S Snickerick skrev:
Deska skrue selges sammen med cembrit platene på hjemmesiden. Korteste varianten. 1 lag.
kan ikke være 28mm

• Liker
leffe-e
  • Laddar…
Jeg synes ikke gjengene på den skruen ser ut til å være for stålregel

• Liker
Gearhead
  • Laddar…
H
nimhed nimhed skrev:
Jeg synes ikke gjengen på den skruven ser ut til å være for stålregel
sannsynligvis en slags kombiskrue for tre og stål.
og mot platen og anvisninger i blikket er det 42mm skrue

nimhed nimhed skrev:
Jeg synes ikke gjengen på den skruen ser ut til å være for stålregel
Påminner en del om den Essve skruen jeg hadde til platene i kjelleren på plårreglar. (y)

Men er ikke Byggmax skruer "mereksskruer" Tja kanskje de beste skruene, men jeg tror at de selges på flere steder Det var så jeg nok tenkte når jeg skrev mereksskruer. For om det er så er det ikke Byggmax sin feil helt og holdent.

• Liker
leffeisala og 2 andre
  • Laddar…
Fra beskrivelsen:
Fibercementskrue
1 lag på trestender / 2 lag på stålstender

• Liker
  • Haha
leffe-e og 3 andre
  • Laddar…
K
Ser ut som de sponpluggene jeg kjøpte til gulvspon ..
Skruer for plater har vel ofte tettere gjengestigning enn det du viser på bildet?

• Liker
  • Haha
leffeisala og 1 annen
  • Laddar…
G Guson skrev:
Ur beskrivningen:
Fibercementskruv
1 lag på trestender / 2 lag på stålstender
Det er beskrivelsen for 42mm skruen.
For 28mm skruen som TS sier at han har brukt står det,
”1 lag på stålstender Gulkrom PH”
så det burde funke

• Sint
  • Liker
leffeisala og 1 annen
  • Laddar…
Peter2400 Peter2400 skrev:
Det er beskrivelsen for 42mm skrue.
For 28mm skruen som TS sier at han har brukt står det,
”1 lag på stålregel Gulkrom PH”
så det burde funke
Feil av meg, jeg klikket bare på linken og valgte ikke om til 28 mm skrue.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.