155.633 lest ·
317 svar
156k lest
317 svar
Advarsel for Biltemas terrassebordskrue
H
Hallerudsbo
Verktøyentusiast
· Värmland
· 3 669 innlegg
Hallerudsbo
Verktøyentusiast
- Värmland
- 3.669 innlegg
Jeg har brukt Biltemas terrassebordskrue til mye terrassebord.
Har på ett sted en skrue som har knekkt, ellers har jeg aldri hatt problemer med dem.
Sikkert brukt 10-15 pakker med skuer med terrassebordsskruer med 55 lengde og sikkert 20-30 pakker med 75 skrue.
Har på ett sted en skrue som har knekkt, ellers har jeg aldri hatt problemer med dem.
Sikkert brukt 10-15 pakker med skuer med terrassebordsskruer med 55 lengde og sikkert 20-30 pakker med 75 skrue.
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 838 innlegg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2.838 innlegg
Tror dere virkelig at Biltema selger titusenvis av esker hvert år som er så dårlige? Det ville blitt folkeopprør og trukket ned deres vurdering som selskap.
En dårlig batch eller brukerfeil ser jeg som en sannsynlig årsak til denne tråden.
Er personlig meget tvilende til å dra svak skrue med slagtrekker, det om noe må stresse metallen mye og skape mikrosprekker som gjør at skruen senere knekker.
En dårlig batch eller brukerfeil ser jeg som en sannsynlig årsak til denne tråden.
Er personlig meget tvilende til å dra svak skrue med slagtrekker, det om noe må stresse metallen mye og skape mikrosprekker som gjør at skruen senere knekker.
Den skruen du brukte har utgått fra sortimentet, mange varehus har dog den fortsatt.J Johan byggare skrev:
Skruen går jo av med tiden når treet sveller, tørker, sveller, tørker, sveller osv.F frityreldarn skrev:
Kommer til å spikre min med 4" spiker. Man må slå etter dem en gang så holder det for alltid.
H
Hallerudsbo
Verktøyentusiast
· Värmland
· 3 669 innlegg
Hallerudsbo
Verktøyentusiast
- Värmland
- 3.669 innlegg
Har ikke hatt det problemet.Huddingebo skrev:
All trall rundt bassenget er med biltema skruer og den sitter.
Gjort det i 4 år nå.
panelet rundt et lager har jeg med skrudd med trallskruer, sitter som faan.
hele min terrasse sitter med trallskruer, bygget 2015, dog under tak så der blir det jo ikke vått.
svigerfar har 2 store tregulv ute med biltema skruer og ingen skruer som har gått av.
Så jeg har ikke hatt det problemet.
Men jeg vet også at man får hva man betaler for, og jeg synes disse har god kvalitet for prisen.
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 412 innlegg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6.412 innlegg
Vanlig trådspiker har jo fordelen av å være myk og smidig, derfor holder den for nesten hvor mye bevegelser som helst. All terrassekrue jeg har prøvd å klippe av har vært veldig mye hardere (og sprøere). Må vel være så for at hodet skal holde for skruemaskinen.Huddingebo skrev:
Kanskje er ujevn kvalitet da.
For meg gikk hver tiende av når jeg dro i de.
For meg gikk hver tiende av når jeg dro i de.
Jeg mistenker at en del av disse mislykkede har blitt utført med impact driver og ikke skrutrekker. Så hvis man ser på skruer som 4,2x75mm, bør man innse at de er betydelig svakere for sin oppgave enn 4,2x55. Skruen belastes mer og mer desto dypere ned i bjelken den må arbeide seg ned.
Jeg fant en annen terrassekrue på Biltema med dimensjonen 4,5x55 som kommer i 1000 stk/pakk. Jeg kommer til å bruke den i sommer med vanlig skrutrekker. Vi får se hvordan det går.
Jeg fant en annen terrassekrue på Biltema med dimensjonen 4,5x55 som kommer i 1000 stk/pakk. Jeg kommer til å bruke den i sommer med vanlig skrutrekker. Vi får se hvordan det går.
H
Hallerudsbo
Verktøyentusiast
· Värmland
· 3 669 innlegg
Hallerudsbo
Verktøyentusiast
- Värmland
- 3.669 innlegg
Var til biltema nå og kjøpte skruer.
Kommet en ny modell på deres terrassebordskrue nå.
De var ikke bra.
Bitsen fikk dårlig tak og sklir veldig lett.
Virker grunn i bits hullet.
Deres 75 skruer knakk jeg flere stykker når jeg skrudde dem inn.
Disse var jeg ikke fornøyd med.
4,8-75, trolig dårlig skarphet så de går tregt i.
Var litt større hode på disse også så det ble større hull.
Kommet en ny modell på deres terrassebordskrue nå.
De var ikke bra.
Bitsen fikk dårlig tak og sklir veldig lett.
Virker grunn i bits hullet.
Deres 75 skruer knakk jeg flere stykker når jeg skrudde dem inn.
Disse var jeg ikke fornøyd med.
4,8-75, trolig dårlig skarphet så de går tregt i.
Var litt større hode på disse også så det ble større hull.
Angående skrue. Det finnes en viss kobling mellom pris og kvalitet. Hvem legger 20.000 kroner på materiale i furu for å "spare" noen tusenlapper på billig skrue?
Jeg bruker alltid kvalitetsskrue til furu, A2 hjemme og A4 ved hytta på Vestkysten. Enkelt 0 problem.
Jeg bruker alltid kvalitetsskrue til furu, A2 hjemme og A4 ved hytta på Vestkysten. Enkelt 0 problem.
A2 og A4 angir bare hvor godt skruen motstår korrosjon og sier ingenting om hvor sterke de er, hvilken strekkfasthet de har.optimum skrev:
De fleste skjønner (i hvert fall jeg) at A2 er rustfri terrassebordskrue og A4 syrefast.Huddingebo skrev:
For det er vel terrassebordskruer vi fortsatt diskuterer?
Finnes det noen herdet ikke rustfri skrue som betegnes A2 eller A4?