Hei,

Vi bor i et 70-tallshus med kaldloft der det ligger guldfiber mellom hver takstol på følgende måte:

wPVObpn.jpg

Jeg har vært oppe et par ganger for mindre arbeid og til og med elektrikeren har krøpet rundt der. Det er virkelig ikke gøy å komme til lengst ut mot takfoten når man ikke har noe godt å gå på. I midten av gangen har vi riktignok plater sporadisk som er forsterket på undersiden med bjelker, dvs. ganske tunge å flytte rundt.

Spørsmålet er hva som er smidig å ha her, det skal klare vekten når de ligger over 2 takstoler men gjerne ikke være altfor tunge og uhåndterlige å flytte rundt.

Så kan jeg benytte anledningen til å spørre hvordan man gjør når man skal utføre arbeid under disse guldfibermatter? Så langt har jeg skåret opp dem der arbeidet er (2 steder) hvilket ikke føles bra eller optimalt. Det høres så enkelt ut å bare rulle dem sammen og så rulle dem ut igjen, men det er fryktelig vanskelig å komme til og rulle dem ut og legge dem fint lengst ute i takfoten føles mer eller mindre umulig slik det ser ut nå. Da har jeg til og med hengt i takstolene et godt stykke ut.

Jeg ville kjøpt et par 45x195 lekter og kuttet i passende lengde (hvis du har cc 120 kanskje ca 140 cm er bra, eller hvis man vil spenne over to stk og har plass til å håndtere det så er vel ca 260 passende) så kan man flytte disse dit man jobber for øyeblikket...

/K

• Liker
snowjim
  • Laddar…
S
Vanlige regler, dvs ikke trykkimpregnert.

• Liker
snowjim og 1 annen
  • Laddar…
Akkurat, og som sinuslinus sier: Ikke trykkede, men vanlige.
Trykkede inneholder kjemikalier som er unødvendige å ha om man ikke bygger terrasse etc - dessuten kan de lukte innendørs...

/K

• Liker
snowjim
  • Laddar…
Takk! Kan dette være tilstrekkelig også for håndverkere som skal komme inn og gjøre jobb, f.eks. elektrisk arbeid og lignende?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.