Jeg skulle jo rive en bærende vegg på ca 5 m i mitt hus, og regnet på limtrebjelke og kom frem til at den ville bli altfor høy, derfor ble det en stålbjelke istedenfor og ikke hvilken som helst, men en HEB 180 på ca 260kg!!!!! Først skulle vi samle en gjeng personer og gjøre det med håndkraft, men etter å ha kjent på bjelken kom min venn, som også er betongborer, på at vi kunne bruke en alplift! Og takk gud for at vi gjorde det
, det hadde blitt litt tungt ellers ;D
Så det er et tips til dere som vil slenge opp en stålbjelke!
Nedenfor kommer bilder, obs at installasjonen ikke er ferdig ennå, dette er starten på vårt nye kjøkken
MVH/ Dadde
Så det er et tips til dere som vil slenge opp en stålbjelke!
Nedenfor kommer bilder, obs at installasjonen ikke er ferdig ennå, dette er starten på vårt nye kjøkken
MVH/ Dadde
Du var smartere enn meg 
Vi bestilte en HEA 240 på ca 440kg, som skulle opp til 285cm i overkant.
Vi var 12 stykker som løftet, og la den opp på støtter som vi hadde bygd på veien. Det tok fem timer, fire familiepizzaer og et uendelig antall brus og banneord før den var på plass. Men det ser bra ut nå
/ Fredrik
Vi bestilte en HEA 240 på ca 440kg, som skulle opp til 285cm i overkant.
Vi var 12 stykker som løftet, og la den opp på støtter som vi hadde bygd på veien. Det tok fem timer, fire familiepizzaer og et uendelig antall brus og banneord før den var på plass. Men det ser bra ut nå
/ Fredrik
Klikk her for å svare