Hei har et hus bygd 74 med kjeller.
Har sett at det har sprukket litt i skjøtene her i kjellertaket, så at det var litt betongstøv på gulvet, er det normalt? Virker som tidligere eier har malt i skjøtene som ikke er gjort i alle rommene.
Virker som dette er betongplater som ligger fra yttervegg til yttervegg og at det så er opplektet oppå.

• Tak i kjeller med sprekker i skjøtene og avskallet maling mellom betongplater.
  • Kjellertak med små sprekker i skjøtene, noen malte. Betongplater fra yttervegg til yttervegg. Små vinduer langs øvre kant.
Det ser ut som det er bjelkelag med blåbetong blokker. Helt normalt at det beveger seg litt.

Har samme i mitt hus fra -65. Jeg har lagt på malerfug i skjøten og deretter malt, funker kanon.

S sandbergarn skrev:
Det ser ut som det er bjelkelag med blåbetong blokker. Helt normalt at det beveger seg litt.

Har samme i mitt hus fra -65. Jeg har lagt på malerfug i skjøten og deretter malt, fungerer kanon.
Blåbetong? Det er vel ikke så bra

Nei det avgir radon, utfør en radonmåling om det ikke allerede er gjort.

Jeg hadde høye verdier men har løst det med et FTX aggregat så nå ligger det under grenseverdien.

S sandbergarn skrev:
Nei, det avgir radon, gjør en radonmåling om det ikke allerede er gjort.

Jeg hadde høyt nivå men har løst det med et FTX aggregat så nå ligger det under grenseverdien.
Tror ikke det er blåbetong, det burde stått i besiktigelsen når jeg kjøpte huset da.

BirgitS
R Roobiiiiin skrev:
Tror ikke det er blåbetong, burde stått i besiktigelsen da jeg kjøpte huset.
Det pleier ikke å stå blåbetong men lettbetong (blåbetong er en slags lettbetong).

jeg gjetter på siporexvalv

BirgitS BirgitS skrev:
Det pleier ikke å stå blåbetong, men lettbetong (blåbetong er en type lettbetong).
Sånn ser det ut nærmere, pleier ikke blåbetong være mer blått? Huset bygg 75

• Utsnitt av en vegg med synlige skadet områder, antatt å være blåbetong fra et hus bygget i 1975, men betongen ser grå ut.
  • Veggen av blåbetong fra et hus bygget i 1975, ser gråere enn forventet ut. En sort rør går langs bunnen av veggen.
BirgitS
Blåbetong er blåaktig mørkegrå og ser porøs ut som en vaskesvamp.

• Liker
tergo
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Blåbetong er blåaktig mørkegrå og ser porøst ut som en svamp.
Ja det jeg har er ikke lysgrått. Men ser ut som en svamp.

• En lykt lyser på en veggoverflate med ujevn tekstur, og et lysere område i midten som minner om en tvättsvamp.
  • En lommelykt lyser på en ru, teksturert hvit overflate med en gråaktig flekk, som kan ligne en tvättsvamp, vises på høyre side.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.