Hei!

Vegg: Murstein / puss / fliser.
Jeg har boret og satt i plugg og begynte å skru i skruen og tenkte ikke på at jeg hadde boret for en plugg som er kortere enn skruen.

Så skrudde jeg inn skruen med drill, forbi pluggen og inn i murveggen på maks effekt til den knakk.

Noen mm stikker ut og jeg får tak i den med en polygrip, men den sitter som fjell.

Noen som har et smart tips om hvordan jeg får den ut?

Se bilder.

Takknemlig for hjelp🙏

Med vennlig hilsen,
Idiot

• Ødelagt skrue på baderomsfliser; skruehodet har knekt og står ut noen millimeter fra veggen. Skruen sitter fast og er vanskelig å fjerne.
  • Tang som griper en utskjutende ødelagt skrue i en flislagt vegg. Skruen er avbryteren og sitter fast i veggen.
  • Knust skruehode og hel skrue ved siden av en målestokk på et bord med slitt maling.
Kjøp en Papegøyetang på Biltema.

Immobil Immobil skrev:
Kjøp en Papegøytang på Biltema.
Risikerer jeg ikke å klippe av skruen da?

F Farzad Farzaneh skrev:
Risikerer jeg ikke å kutte av skruen da?
Nei, papegøyetangen er ingen avbiter.

Beste svar

janwide
Du risikerer så klart at skruen går av igjen. Men hva er alternativet? Det gjelder å få et så godt grep som mulig, så jeg ville nok begynne med å renske bort den delen av pluggen som stikker ut ved skruen så den ikke er i veien. Eventuelt file på skruen slik at den utstikkende delen blir mer firkantet. Ta et godt tak og prøve å skru ut skruen. Ikke dra!

F Farzad Farzaneh skrev:
Fant en på Bauhaus som i beskrivelsen sier at "De små bøyde kjevene gjør at tangen kommer til for å klippe på vanskelig tilgjengelige steder. Klipp mindre biter om gangen for best resultat."

[lenke]

Men kanskje rolig?

Takk for svar forresten.
Den funker ikke.

janwide janwide skrev:
Du risikerer selvfølgelig at skruen knekker igjen. Men hva er alternativet? Det gjelder å få et så godt grep som mulig så jeg ville nok begynne med å rense bort den delen av pluggen som stikker ut ved skruen så den ikke er i veien. Eventuelt file på skruen så den utstikkende delen blir mer firkantet. Ta et godt tak og prøve å skru ut skruen. Ikke dra!
Takk for tips! Bra idé å rense og slipe.

Immobil Immobil skrev:
Den funker ikke.
Immobil Immobil skrev:
Den funker ikke.
Finnes det ulike papegoj
Immobil Immobil skrev:
Den funker ikke.
jeg har en vanlig polygrip som er med på et av bildene - er det en sånn du mener?

Vannpumpetang med blått håndtak fra merket Biltema, brukes til å gripe og holde runde overflater.

• Liker
Farzad Farzaneh
  • Laddar…
Den kan også funke.

• Liker
Farzad Farzaneh
  • Laddar…
Løst!

Feilen jeg gjorde da jeg først forsøkte å fjerne skruen var at jeg tok tak med tangen i ikke bare skruen men også restene av pluggen som stakk ut. Sånn i ettertid føles det jo åpenbart☺️

Når jeg skar bort pluggrestene og tok tak i bare skruen og skrudde, gikk det helt fint.

Takk @Immobil og @janwide !

• Liker
janwide og 2 andre
  • Laddar…
Du skal ikke bore i fugen i flisens kanter, risikoen er at du fliser eller sprekker en flis.
Bore hull i flisene i stedet, men nå har du jo allerede boret hullet så det er nok bare å kjøre videre.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.