3.344 lest ·
14 svar
3k lest
14 svar
Skruen knakk i veggen: hvordan får jeg den ut?
Hei!
Vegg: Murstein / puss / fliser.
Jeg har boret og satt i plugg og begynte å skru i skruen og tenkte ikke på at jeg hadde boret for en plugg som er kortere enn skruen.
Så skrudde jeg inn skruen med drill, forbi pluggen og inn i murveggen på maks effekt til den knakk.
Noen mm stikker ut og jeg får tak i den med en polygrip, men den sitter som fjell.
Noen som har et smart tips om hvordan jeg får den ut?
Se bilder.
Takknemlig for hjelp🙏
Med vennlig hilsen,
Idiot
Vegg: Murstein / puss / fliser.
Jeg har boret og satt i plugg og begynte å skru i skruen og tenkte ikke på at jeg hadde boret for en plugg som er kortere enn skruen.
Så skrudde jeg inn skruen med drill, forbi pluggen og inn i murveggen på maks effekt til den knakk.
Noen mm stikker ut og jeg får tak i den med en polygrip, men den sitter som fjell.
Noen som har et smart tips om hvordan jeg får den ut?
Se bilder.
Takknemlig for hjelp🙏
Med vennlig hilsen,
Idiot
Beste svar
Du risikerer så klart at skruen går av igjen. Men hva er alternativet? Det gjelder å få et så godt grep som mulig, så jeg ville nok begynne med å renske bort den delen av pluggen som stikker ut ved skruen så den ikke er i veien. Eventuelt file på skruen slik at den utstikkende delen blir mer firkantet. Ta et godt tak og prøve å skru ut skruen. Ikke dra!
Fant en på Bauhaus som i beskrivelsen sier at “De små bøydde kjeftene gjør at tangen kommer til å klippe på vanskelig tilgjengelige steder. Klipp mindre biter av gangen for best resultat.”Immobil skrev:
https://www.bauhaus.se/papegojtang-...CR2TYQXGEAQYBiABEgK9L_D_BwE#go-to-description
Men kanskje rolig?
Takk for svar forresten.
Takk for tips! Bra idé å rense og slipe.janwide skrev:
Du risikerer selvfølgelig at skruen knekker igjen. Men hva er alternativet? Det gjelder å få et så godt grep som mulig så jeg ville nok begynne med å rense bort den delen av pluggen som stikker ut ved skruen så den ikke er i veien. Eventuelt file på skruen så den utstikkende delen blir mer firkantet. Ta et godt tak og prøve å skru ut skruen. Ikke dra!
Hva tror du om en sveisetang?Immobil skrev:
https://www.biltema.se/verktyg/svetsning/svetstillbehor/svetstang-6-2000051863
Løst!
Feilen jeg gjorde da jeg først forsøkte å fjerne skruen var at jeg tok tak med tangen i ikke bare skruen men også restene av pluggen som stakk ut. Sånn i ettertid føles det jo åpenbart☺️
Når jeg skar bort pluggrestene og tok tak i bare skruen og skrudde, gikk det helt fint.
Takk @Immobil og @janwide !
Feilen jeg gjorde da jeg først forsøkte å fjerne skruen var at jeg tok tak med tangen i ikke bare skruen men også restene av pluggen som stakk ut. Sånn i ettertid føles det jo åpenbart☺️
Når jeg skar bort pluggrestene og tok tak i bare skruen og skrudde, gikk det helt fint.
Takk @Immobil og @janwide !
Klikk her for å svare