4.883 lest ·
25 svar
5k lest
25 svar
Senke tak, men beholde eksisterende tak?
Men må jeg ta cc-mål og sånt hvis det bare er å skru opp de nye byggmax platene? Kan jo måle tykkelsen gjennom takbelysningskablene (ta bort den boksen og måle), så ta en skrue som ikke går helt gjennom tretexen? Er det i så fall spesialskrue som trengs? Og holder det med vanlige 150mm mellom skruene?L Lärospånet skrev:Jo steng der tretexen i så fall.
Kan du ovenfra finne ut tykkelsen på tungen? Og sjekke om det er gles eller tett - hvis det er gles mål cc-målene). Burde jo gå bra å skru opp Byggmax-platene bare du ikke bruker for lange skruer så du lager hull i plasten (pluss at du måler opp hvor du har tre hvis det er veldig gles tunge). Også lektere må jo skrues opp i noe de også så like godt å droppe det synes jeg. For hvis tretexen bare er litt småskadet og ikke bøyer seg over hele taket så burde det bli glatt og fint som underlag.
Nei, tenkte bare om det er "ekte" gles spont så du ikke skrur i luft (for det holder jo ikke å skru i tretexen). Ja, bra å måle i takboksen! Skal vel helst være gipsskrue til de platene? Synes jeg så noe om det på Byggmax men sjekk igjen for sikkerhets skyld.K kimjohanss skrev:Men må jeg ta cc-mål og sånt om det bare er å skru opp de nye byggmax platene? Kan jo måle tykkelsen gjennom takbelysningskablene (ta bort den boksen og måle), så ta en skrue som ikke går helt gjennom tretexen? Er det i så fall spesialskrue som trengs? Og holder det med vanlige 150mm mellom skruene?
Nå så var jeg oppe og tittet litt på loftet. Under plasten så er det panel og spikret som det ser ut som.. For kanskje å gjøre det enklest for meg så er det kanskje best å fjerne det eksisterende taket og opp med nytt bare? Trodde at plasten lå annerledes enn hva den gjorde så beklager for forrige innlegg!L Lärospånet skrev:
Beste svar
Ja men hva bra!
Da slipper du kladde med sperrefarge og lignende og får noe bra å skru opp platene i. Lurer litt på avregningen (formålet) men det viser seg jo når du blir kvitt sunkskivene
Jo jo riktig fort å få bort tretex!
Da slipper du kladde med sperrefarge og lignende og får noe bra å skru opp platene i. Lurer litt på avregningen (formålet) men det viser seg jo når du blir kvitt sunkskivene
Ja, akkurat! Får se hva hensikten med reglingen er, kommer tilbake! Tusen og atter tusen takk for hjelpen!L Lärospånet skrev:
Ja, du begynner å tenke på å rett og slett beholde underliggeren som innertak?K kimjohanss skrev:
Det hadde faktisk jeg nok gjort personlig, jeg hadde malt det for min del, men olje bør vel gå bra også - må jo være noe som er greit å puste inn.
Det eneste jeg lurer på er om det kan være litt trekkfullt opp mot vinden?
Hvordan mener du med å bytte listene til finér? Du mener taklister som er finert med edeltre?
Klikk her for å svare