Inga problem med att gjuta platta med självnivelerande betong, man behöver kanske inte ens vara hemma ;D, under 20.000 kostade denna 60kvm platta mig.

garageplattan.jpg

garageplattan1.jpg

garageplattan2.jpg

Saturnus .. instressant, men vad är självnivelerande betong för något ?

Vad var det som kostade 20.000 .. betongen och jobbet eller rubbet ?

M@ZE skrev:

Självnivellerande betong finns inte, höjden måste man ändå justera manuellt. Det saturnus2 troligen menar är självkomprimerande betong som inte kräver vibrering vid utläggningen. Den självkomprimerande betongen är betydligt lösare än vanlgi betong vilket gör att den lättare att få en jämt yta med. Det har skrivits trådar om detta tidigare, så sök om du vill ha mer info.

M@ZE skrev:

Jag har gjort jobbet själv, det som har kostat är schackt, fyllnadsmassor, kantbalk, isolering= 100mm isodrän+ 100mm frogolite och 7,5kbm betong. Lite av detta har varit "kompispriser" ;) En del betong gick åt till att gjuta sulan till ett växthus.
När jag beställde betong, talade jag om den självnivellerande, men det är mer riktigt som Magnus_Nordmark förklarar. Men ändå så lägger det ut sig själv, så det gäller att kantbalkarna ligger i våg, annars rinner det nog ut ;D Vad gäller sulan till växthuset så spikade jag ihop formar till denna, så det var att låta betongen rinna ned i denna på ett ställe, så rann det själv ut runt om. När jag tog av formarna, fanns inga luftbubblor någonstans i sulan, så jag kan enbart lovorda denna betongkvalitet.

Grunden till växthuset blev klar idag. Det blir ett växthus i gammal stil med hög grund, som skall putsas in och utvändigt.
vxthusgrund.jpg

Under 20.000 säger du, o lite av det är kompispriser?
dina kompisar måste ägna sig åt ren stöld och det gör dig skyldig till häleri, då köp i "god tro" icke existerar längre !, lycka till med resten !

..//N

växthuset börjar ta form

vxthuset3.jpg

nu är garagestommen rest och taklagsgillet avslutat :D
garaget1.jpg

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.