Byggahus.se
Status
Tråden är låst och går ej att kommentera.
G greenhouse skrev:
Saken är väl den att det är hans skyldighet att inte skada andra. Han får skada sig själv hur mkt han vill men han ska se till att inte skada andra. På samma sätt som att jag inte kör 100kmh förbi ett dagis.

i just detta fall kanske han har gjort så gott han kunnat dock och risken minimal. Men jag hade gärna sett att han upplyste oss om sina planer. Det skulle jag göra om jag tex skulle fälla ett träd 5 meter från hans hus.

Gjort är gjort
Tycker nog han gjort otroligt mycket bättre än de flesta genom att lyfta pallen så högt som möjligt, ta loss de försiktigt, låta de glida ner till pallen. Din jämförelse med att fälla ett träd 5 meter från huset, ja om det är en novis som fäller trädet kan man kräva att de säger till innan. Här känns det som en jämförelse med någon som arbetar som trädfällare som innan fällning monterat fast 3st vajrar så det inte kan ramla över grannens hus.
 
  • Gilla
Oneip
  • Laddar…
G greenhouse skrev:
Saken är väl den att det är hans skyldighet att inte skada andra. Han får skada sig själv hur mkt han vill men han ska se till att inte skada andra. På samma sätt som att jag inte kör 100kmh förbi ett dagis.

i just detta fall kanske han har gjort så gott han kunnat dock och risken minimal. Men jag hade gärna sett att han upplyste oss om sina planer. Det skulle jag göra om jag tex skulle fälla ett träd 5 meter från hans hus.

Gjort är gjort
Det kan du ju få tycka. Jag skulle också pratat med grannen om jag skulle fälla träd 5 m från hans hus men jag skulle aldrig få för mig att informera grannar 80 m ifrån om jag ska plocka ner ett eterni-tak. Det ser jag som en orimlig/onödig insats
 
  • Gilla
Radhussemlan och 6 till
  • Laddar…
F
Jösses vilka trådar du skapat TS, 15 stycken om asbest och eternit i olika stadier av panik. Alltså lugna ner dig, du kan inte leva ditt liv sådär att du har asbest-ångest så fort du ska hänga upp en tavla.
 
  • Gilla