Byggahus.se
L Lund skrev:
Kan man på något sätt simulera ett larm utan att sirenerna går igång?

Jag har alla former av ljud på min Android-mobil avstängda (har dock en anpassad ringsignal för just Ajax-larmet) och skulle vilja kolla hur telefonen beter sig om larmet går. Någon som vet?
Du kan väl stänga av sirenen först och utlösa larmet sen? Glöm inte att sätta på den igen bara...
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
JustDoIt JustDoIt skrev:
Du kan väl stänga av sirenen först och utlösa larmet sen? Glöm inte att sätta på den igen bara...
Eller ännu enklare, stäng av "Larm med sirén" på den enheten du tänkte prova på
 
Erik Hellgren Erik Hellgren skrev:
Eller ännu enklare, stäng av "Larm med sirén" på den enheten du tänkte prova på
Utomhussirenen är svåråtkomlig så inte lätt att stänga av den. Men var ändrar jag den inställningen Erik, hittar inget när jag tittar?
 
L Lund skrev:
Utomhussirenen är svåråtkomlig så inte lätt att stänga av den. Men var ändrar jag den inställningen Erik, hittar inget när jag tittar?
Du går in på den enhet du tänker pröva att utlösa larmet med, t.ex. en door protect. Redigera den via kugghjulet uppe till höger så får du upp valet Erik menar nästan längst ner.
 
  • Gilla
Lund
  • Laddar…
JustDoIt JustDoIt skrev:
Du går in på den enhet du tänker pröva att utlösa larmet med, t.ex. en door protect. Redigera den via kugghjulet uppe till höger så får du upp valet Erik menar nästan längst ner.
Exakt så jag gjorde men var väl lite slarvig när jag läste. Tack för hjälpen!
 
  • Gilla
Erik Hellgren och 1 till
  • Laddar…
Hej,
Har problem med att larmet går så fort jag öppnar dörren trots att jag ställt in fördröjning på dörrkontakten. Någon som vet vad det kan bero på?
 
C CaJn skrev:
Hej,
Har problem med att larmet går så fort jag öppnar dörren trots att jag ställt in fördröjning på dörrkontakten. Någon som vet vad det kan bero på?
Fördröjningen ställs ju in per enhet, det kan inte vara så att du tex ställt in fördröjningen på magnetbrytaren på dörren men har en PIR som "ser" när du öppnar dörren och då larmar direkt?
 
Fråga om smart plugs:

Har 1st sådan som följde med i ett paket. Konceptet är kul tycker jag och hade fundering på att köpa flera för att kunna stänga av alla lampor med ett knapptryck eller att alla lampor tänds om larmet går....

...men jag hittar inga inställningar alls för något av ovan?

Är dessa smart plugs bar en dum strömbrytare som man måste klicka på var och en för att få av/på? har hittat att man kan aktivera/avaktivera med hjälp av pålarmning/avlarmning vilket är meningslöst OM man vill styra belysning. Men jag hittar inte ens att man kan gruppera dessa för att genom en tryckning tända alla lampor?

Någon som har kollat på detta?
 
Under inställningar på själva enheten...

Skärmdump av inställningarna för en väggplugg i en mobilapp med alternativ för rum, strömskydd och signalkraftstest.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


H Hybenos skrev:
Fråga om smart plugs:

Har 1st sådan som följde med i ett paket. Konceptet är kul tycker jag och hade fundering på att köpa flera för att kunna stänga av alla lampor med ett knapptryck eller att alla lampor tänds om larmet går....

...men jag hittar inga inställningar alls för något av ovan?

Är dessa smart plugs bar en dum strömbrytare som man måste klicka på var och en för att få av/på? har hittat att man kan aktivera/avaktivera med hjälp av pålarmning/avlarmning vilket är meningslöst OM man vill styra belysning. Men jag hittar inte ens att man kan gruppera dessa för att genom en tryckning tända alla lampor?

Någon som har kollat på detta?
 
C cullberg skrev:
Under inställningar på själva enheten...

[bild]
Tolkar det bara som att när man larmar av/på så släcks/tänds lampor dvs inte att det tänds upp när larmet löser ut. Får dubbelkolla.
 
H Hybenos skrev:
Tolkar det bara som att när man larmar av/på så släcks/tänds lampor dvs inte att det tänds upp när larmet löser ut. Får dubbelkolla.
Frågade Ajax för en månad sedan hur det går med implementationen av IFTTT, fick då detta svar. Så fler scenarion är på gång.

Hello! This project is on hold now, because we are going to release rank of new devices and Relay/WallSwitch scenarios. We will get back to this project as soon as possible
 
  • Gilla
Hybenos
  • Laddar…
W
Finns det möjlighet att det piper med dorrprotect när någon öppnar dörren när larmet är avstängt? Hade den funktionen med sector alarm och passar oss bra då vi har barn som springer ut och in.
 
W warthogger skrev:
Finns det möjlighet att det piper med dorrprotect när någon öppnar dörren när larmet är avstängt? Hade den funktionen med sector alarm och passar oss bra då vi har barn som springer ut och in.
Nej, inte vad jag vet.
 
4
Hej,

Jag går i tankarna att köpa Ajax systemet men jag vill ha "Ajax MotionCam". Är det någon som vet när det kommer?

Hälsningar
4fun
 
4 4fun skrev:
Hej,

Jag går i tankarna att köpa Ajax systemet men jag vill ha "Ajax MotionCam". Är det någon som vet när det kommer?

Hälsningar
4fun
+1
Nån som vet nåt mer om det kommer en ny hubb som ryktet gjorde gällande?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.