Byggahus.se
M
Mastodontfilms-Mats: Köpte min online från tretti.se när dom hade sin kampanj 20 % på alla bosch vitvaror. Ser nu att maskinen ökat i pris, tecken på att den är populär kanske.... Den här butiken har den för 7585 kr inkl frakt. Står dock inget om lagersaldo. https://www.gransbygden.se/wvh28420sn-wvh28420sn?ref=prisjakt
22 svar · 73,5k läst
·
P
PellePacman: En siemens ca. 8 år. Men det var inga problem innan jag öppnade den......suck!
6 svar · 5,2k läst
S
Snorbroms: Härligt. det ska jag testa. Tack
2 svar · 3,0k läst
M
MorganOjersson: De flesta rör/slangar tex PEX är skyddade med en rörgenomföring för att säkra att manchett/tätskikt sluter tätt mot rör. https://www.ahlsell.se/10/varme--sanitet/installationsror-och-delar/tappvattensystem/lk-universalpal-tappvattensystem/1955448/
1 svar · 3,4k läst
mexitegel
mexitegel: OK, du bör nog överväga att sätta liknande fläktar i samtliga badrum och tvättstuga i vart fall.
4 svar · 2,4k läst
Anna_H
Anna_H: Riktigt snygg lösning tycker jag!
10 svar · 10,5k läst
·
S
Solute1: Åh TACK, precis den typen av produkt jag sökt. Helt omöjligt utan ett ord. Stort tack för att ni tog er tid :)
3 svar · 3,2k läst
C
: du har fått dit packningen fel. (vanligt på electrolux) eller snegängat muttern. normalt gängar man lätt på muttern för handkraft inget mer behövs.
3 svar · 1,8k läst
Keexet
Keexet: Jag har faktiskt ännu inte kommit igång med renoveringen. Det ser lite annorlunda ut nu från när bilden togs, men i stort sett har den stått orörd. I mitt fall handlar det rent av om tidsbrist. Eftersom det rör sig om ett fritidshus så kan jag bara vara där om helger/semester och nu har jag tyvärr fått en försämring i schemat så jag jobbar fler helger, dvs mindre tid på stugan. Jag
3 svar · 5,3k läst
·
M
MikkoK: Lånar tråden lite om det är ok. Vi är i samma situation - vill också renovera tvättstugan. Till saken hör att där också står elpanna till den vattenburna värmen vilket leder oss till...rörgenomföringarna, som går rakt ner under pannan. Hur fan löser man det smidigast? Gjuta klack?
5 svar · 3,2k läst
A
A o L: Tack! Det var något sådant vi funderat på.
4 svar · 4,3k läst
·
H
hannesc: [citat] Förra året ja. Men Säker Vatten kom ut med ny utgåva vid årsskiftet. Pratade med dom senast häromdagen.
11 svar · 6,6k läst
·
Snailman
Snailman: [citat] Det kan dröja med tvättmaskinen, och då vill jag hellre göra en generellare lösning så jag kan göra klart tidigare.
5 svar · 2,9k läst
·
J
jage: [citat] Tack för update! Pratade faktiskt med supporten själv idag, och de menade att några hjul som trumman snurrar på kan bli deformerade när maskinen står länge (som den gör på lager etc), men att det brukar ordna sig (hjulen få rätt form) när man kört en del.... Så vi får hoppas på det!
4 svar · 4,3k läst
T
Thomas_Blekinge: Tack! Ska bli ett vattenlås.
3 svar · 3,9k läst
T
tobbew: Jag kan säga såhär... Jag är glad att jag fuktspärrade plattan, för nu medan vi bygger och inte har riktig spilltratt osv, utan att tvättmaskinens slang bara är tillfälligt intryckt i ett vågrätt rör som kommer ut ur väggen, så har röret glidit ur (eller så har målaren rivit ur det) och en del vatten pumpades ut på golvet, med riktning rakt in i väggen. Skönt att veta nu att
19 svar · 5,1k läst
·
arneri68
arneri68: [citat] Jag har en fast elanslutning bakom maskinerna typ i brösthöjd. Vatten och avloppsanslutning finns tillgängliga under tvättlådan till vänster i bild. Det finns en avstängningskran på tvättbänksblandaren. Det står i maskinernas bruksanvisningar hur de skall installeras. Det är inget måste att använda spilltratt. Jag valde bort spilltratt för jag vill inte få varmvattenånga
8 svar · 11,8k läst
·
B
Belo: Hej Är nu på gång att renovera vår tvättstuga och har då tänkt sätta in ett torkskåp. Står just nu i valet av att antingen köra med ett vanligt torkskåp för frånluftsventilation eller att köra på det betydligt dyrare torkskåpet med värmepump. Anledningen till att jag tvekar lite är att jag inte vet om det funkar att koppla på torkskåpet på det befintliga ventilationsröret
0 svar · 3,0k läst
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Snyggt!
87 svar · 34,9k läst
·
Alltgår
Alltgår: Ok, du tycker brunnen hamnat för långt ner i nuläget. Tycker det ser ut att kunna klara sig. Du skulle väl bygga ett fall i rummet sen ändå. Hur stora plattor ska du ha? Man kan ju lägga rätt små och branta fall med mosaik på nät, närmast brunnen. Vill du ha lite jämnare och mer utdraget fall kring brunnen så kan man ju jämna till kring den. I så fall hade jag hyrt en liten
12 svar · 11,6k läst
·
T
Talman: Jag ska renovera tvättstugan som idag har plastmatta på väggar och golv. Den har golvbrunn och även varmvattenberedaren står där. Huset är ett radhus byggt 1976 som står på en betongplatta, jag vet inte hur betongplattan är isolerad. Tvättstugan är i nedervåningen, ingen källare. Jag hade tänkt ha klinker på golvet och en ny våtrumstapet på väggarna. Eftersom klinker kan vara
0 svar · 4,7k läst
Alltgår
Alltgår: Nu är du väl klar med detta. Men ska man lägga ut cellplast på det viset så måste väl underlaget vara väldigt plant. Eps cement är fantastisk att jobba med. Några cm kommer göra skillnad. Ebeco cable kit bygger bara 4mm. Har lagt det både i tvättstugan och hallen. Eps på bild. [bild]
20 svar · 6,0k läst
·
D
DFYD123: [citat] Maskinen kräver en del inställningar innan första användandet tex vattenhårdhet
1 svar · 6,1k läst
O
oceanis: Det ser ju ut som em FM blandare och dom har ju en pip som svänger upp istället för den du har som är rak. Den kan man få i olika längder. Kanske den kan lösa ditt problem. Men den ger kanske inte så mycket mer höjd och då är det nog enklast att byta hela blandaren. http://www.fmmattsson.se/vara-produkter/ovriga-produkter/utloppspipar/utloppspip5/?t=4&id=9844
4 svar · 5,9k läst
·
G
goldfish1977: Yes, funkade fint med slangklämma. Nu körs första tvätten. :) Tack!
2 svar · 5,6k läst
Anna_H
Anna_H: Inte träreglar mot ytterväggen.
12 svar · 4,2k läst
·
pelpet
pelpet: Billy-hyllor från IKEA. Det är billigare än reglar + gips + färg + hyllor och kan dessutom återanvändas sen. Ställ dem på spikade möbeltassar så att de inte suger upp fukt från golvet.
1 svar · 1,3k läst
T
tobbew: OK, har du sett någon "snygg" lösning på detta? Tänk dig att du har en täcksida brevid tvättmaskinen. Då har man alltså gjort 2-3 hål i denna där det kommer ut en elkabel, en vattenslang och ev en slang för avlopp? Jag föreställer mig att alla rör etc inte syns. Så om de inte får vara bakom maskinen, kanske dolda i någon form av låda, som går att öppna på ett enkelt sätt?
2 svar · 2,5k läst
J
jivanoff: Jahapp, då var det typ ett år sen man blev klar med förra projektet (konvertera från direktverkande el till vattenburen vedvärme), och det börjar suga i renoveringstarmen igen... Nu lutar det åt tvättstugan, men jag är bara i funderingsstadiet än så länge. Idag har jag ett betonggolv med minimal eller troligen ingen isolering, gjutjärnsbrunnar osv. Min fundering har ju först varit
0 svar · 1,3k läst
J
johanfa: Jag byggde av Ikea köksdelar...blev bra!
1 svar · 2,2k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.