E
elisa_82: kanske du kan hjälpa mig att planera våran då? ;) vi har 160 cm bred på framsida där hade jag tänkt ha tvätt och tork bredvid varandra och sen en skåp på ca 40-45 cm bred och en skiva ovan på, men diskbänk då !!?:sly:!! diskbänken ståd på vänster sida av tvättmaskinen och tomlare ovanför tvättmaskin. sen vi har på andra sida höger till tvättmaskin ca 165 cm bred och där
1 svar · 41,3k läst
·
L
Lindqvist77: [citat] Ja det är nog en bra idé, får se om jag kan lösa det. Tack
5 svar · 92 läst
·
Claes Sörmland
Claes Sörmland: [citat] Ja, det är många som har gjort sådana avloppsprojekt själva här på forumet. Det är inte svårt men det är rätt mycket tungt och smutsigt jobb med bilning, grävande och grus på det. Och betonggegg. Jag gjorde det nu i juli i vår källare. Återställer ytskikt nu under hösten när betongen har krympt/torkat. Det tar sin tid detta. [citat] Beror på. Det är bra att få dem
4 svar · 161 läst
returen
returen: [citat] vanlig åkomma på de kina tillverkade
26 svar · 1,2k läst
K
Kolsyraatom: [citat] Tack! Åtgärdade det
4 svar · 453 läst
·
C
Crore: Det är såna myter om ”våtrumsintyg”. Jag har ägt ett tiotal hus och har aldrig sett röken av ett ”våtrumsintyg”. Inget försäkringsbolag har heller krävt något sådant vid skador. Det som gäller är att arbetet är fackmannamässigt utfört enligt för tiden gällande normer.
56 svar · 14,4k läst
·
Rostig_9000i_-88
Rostig_9000i_-88: Kan uppdatera om mitt fel som nu är löst! Jag började med att koppla bort alla anslutningarna för att sedan böka ut och ned maskinen och lossade sedan bakstycket med sina 5 skruvar. Sedan konstaterade jag att remmen satt på rätt plats och trumman snurrar lätt. Nere till höger sitter motorn som har två anslutningar (en för styrspänning från motorstyrkortet och en för sensor för
12 svar · 1,0k läst
·
M
molint: Hej igen!! Har glömt å nämna att det var ett enplanshus om det hade nån betydelse.. Hade en firma hemma idag som kollade och det behövdes ingen dränering sa dem. Ska jag köra på luftavfuktare och stryka på fasadimpregnering? 😅
19 svar · 882 läst
·
Jiji
Jiji: [citat] De fristående centrifugerna bullrade när de var felpackade. De där centrifugerna var fantastiska men man var tvungen att packa tvätten rätt i dem, annars blev det ett himla liv. Från första början fanns ingen centrifugering alls på tvättmaskiner och sedan när det kom var det inte så många varv per sekund som tvättmaskinen mäktade med. Idag är tvättmaskinernas
10 svar · 2,7k läst
·
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Plocka ner plattorna för hand om de nu är lösa. Hyr sedan en sådan här och fräs bort fixet. https://www.toolab.se/festool-rg-80-e-plus-sz-saneringsfras-utan-frashuvud Sätt plattor med ny fix och bakstryk plattorna med fix så ser det inte ut som på bilden.
4 svar · 404 läst
·
H
Hanna LH: Vi har köpt ett gammalt stenhus, ej källare. Ett rum på BV tänkte vi göra tvättstuga av men har upptäckt att det är fuktskadat och är osäkra på hur vi bör gå vidare. Vi har rivit golvet i rummet i fråga och det är trossbotten med glasfiberisolering och sedan några centimeter luft ner till jord och krossade tegelstenar. Ytterväggen mot gaveln var fuktig och träet var fuktigt och
0 svar · 209 läst
K
Kmtab: Har en Miele W3241 som börjat kinka med att pumpen vägrar sluta försöka tömma maskinen, och till slut blinkar "Kontroll avlopp" Jag har plockat isär maskinen och gjort rent alla slangar i ultraljuds tvätt, även renblåst dem med tryckluft. Mycket gojs var det i slangarna till backventil mm men inget stopp i avloppsslangen. Även kontrollerat slangen upp till trycksensorn på kretskortet
0 svar · 172 läst
D
Daniel Cidren: Detta egentillverkade vertyg fick loss vredet 🤣
69 svar · 110,0k läst
·
M
Malmen_: [citat] Hittade felet, slangen till pressotaten(tryckvakt) hade lossnat. Nu fungerar maskinen som den ska igen👍
2 svar · 264 läst
kashieda
kashieda: Då känns det som ett snidat handtag i bok känns som ett sommarprojekt som är värt att undersöka... Vi trodde att rörmokaren hade bytt avloppsventilen, men det var tydligen original, vilket förklarar varför det inte kom med något vred... En 4mm plåt med ett fräst spår 7x12 mm bakpå vredet borde funka...
8 svar · 428 läst
·
a.o.f
a.o.f: Det här kanske hjälper. https://www.byggahus.se/forum/threads/mangel-som-fastnat.435834/
5 svar · 507 läst
F
Festlund: Dom pluggade rören ser ut att vara från ett gammalt element.
1 svar · 297 läst
·
Krilleman
Krilleman: Den produkten du har nere vid golvet heter golvvattenlås och är en ruskigt dålig produkt att köra tvättmaskinen genom. Ta bort! https://faluplast.se/produkt/8073893 [bild]
19 svar · 11,0k läst
·
returen
returen: [citat] bara att installera den som det är tänkt du har ju redan förberett för 2 maskiner
2 svar · 366 läst
·
returen
returen: [citat] packningen sitter fel ta isär och kolla fota, eller gängpaj ALDRIG verktyg till detta gängpaj-byt ventil
5 svar · 606 läst
·
tensiden
tensiden: [citat] "Löste". Det blev laminatskiva istället till sist. Kompositen, om än snygg, blev svindyr och vågade inte chansa på att det inte skulle gå åt helvete. Riktig kycklinglösning, men ibland får man gå den vägen.
8 svar · 1,6k läst
returen
returen: [citat] dagens maskiner bör man inte fylla mer än till 75% för vattnet räcker inte till och allt blir inte blött
30 svar · 2,4k läst
A
Annanannann: [citat] Tack!
2 svar · 273 läst
·
returen
returen: Den där är så gammal att det är motorn som är sliten, en ny kostar en slant men det är det värt för det håller då lika länge till Fast det är nästan omöjligt att höra kan ju vara skit i tömningspumpen oxå
1 svar · 373 läst
·
K
Kolsyraatom: Tack för svar!
2 svar · 453 läst
A
: [citat] [citat]
5 svar · 870 läst
·
MultiMan
MultiMan: Sköljmedel är en utmärkt, fungerande och trevlig produkt och jag har inte haft problem med något sköljmedel på de 40 år jag använt det sedan jag flyttade hemifrån. Det enda problem med beläggningar jag haft är när tillverkarna tvingades byta från fosfater till zeoliter (som är en fin lera). Då kunde det bli mindre beläggningar om man inte tvättade varmt regelbundet, men det har
11 svar · 2,8k läst
·
M
: [citat] Okay jag förstår.
13 svar · 2,8k läst
·
Helena B
Helena B: Hej, Någon som tagit in hjälp för att byta plastmatta i tvättstugan? Undrar lite vad som är rimligt att ta för att byta en plastmatta och sätta in en ny plastmatta. Utrymmet är 9.5 kvadratmeter och mattan är i original från 83. Vad har ni andra fått betala?
0 svar · 417 läst
superantew
superantew: [citat] sry, sutteränghus
14 svar · 1,3k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.