Tvättstuga
elisa_82: kanske du kan hjälpa mig att planera våran då? ;) vi har 160 cm bred på framsida där hade jag tänkt ha tvätt och tork bredvid varandra och sen en skåp på ca 40-45 cm bred och en skiva ovan på, men diskbänk då !!?:sly:!! diskbänken ståd på vänster sida av tvättmaskinen och tomlare ovanför tvättmaskin. sen vi har på andra sida höger till tvättmaskin ca 165 cm bred och där
beaver3: [citat] Titta på Elementhusen även kallade Mockfjärdshus, byggda på 60talet, de hade ingen plast i väggarna, det fungerar fortfarande efter 65 år utan felaktigheter.. De har en trävägg av spåntat virke, samt i badrummen en masonitskiva klädd med en plastfilm, dessa är spåkade med små rostfria spikar direkt på träväggen. Trävöggen är en kutterspånsfylld låda på högkant som
Pottfisk: Jag lovar, här tas inga risker. Jag litar på mycket, men inte våra väggar… Det är en rund jävel från Nemi, v-serien som rymmer 150 liter. Det svåra är ju att fästena sitter så det är svårt att komma åt då beredaren sitter i ett hörn.
Gabbi79: Hej, Har precis bytt ut drivremmen och fläkten till Electrolux torktumlare. Men nu blir den inte varm, vilket den blev innan, puh! Kan det vara att jag har satt dit något fel igen så det inte värmer? Kan det vara så att jag satt blå och röd sladd fel? Hjälp!
fahlis: Någonstans längs de rödmarkerade ledningarna. Försök att utnyttja befintliga kopplingar. [bild]
O: Om jag nu kommer ihåg rätt bygger IKEA in TM i 60cm mellanrum mellan skåp. TM är lite smalare än 60cm just för att kunna passa in i standarden 60cm. Naturligtvis skall TM monteras i våg enligt instruktionerna. [citat] Tanken är att det skall fungera att bygga in
GoC: [citat] Var har du fått dom där idéerna ifrån? Du vill så klart stänga ute fukten den att ta sig in i källaren. På en gammal grundmur utan isolering får du ett högre ångtryck på den inre uppvärmda insidan. Däremot så är det säkert så att inget är gjort på utsidan och den gamla asfaltstrykningen är rejält åtgången av tidens tand. Och om betonghålstenen eller gjutna väggen
Kardan79: Jag tror att det skulle kunna se ut som att den står på styltor om du höjer den mer, men det finns ju olika slags vibrationsdämpare och förhöjningssatser du kan använda (2 exempel på bild). Ett alternativ kan vara en list i framkant på skivan.
returen: [citat] det beror mest på vilken maskin du har en del går avloppslangen ut högt upp och då har du bara längden att ta hänsyn till slangen går att förlänga biltema tex har kit för detta, men håll den kort, går slangen ut lågt gäller att högsta punkten på denna är över vatten ytan i maskinen dvs 60cm , detta brukar stå i bruksanvisningen tiilloppslangen finns längre oxå bla på
Jens5: [citat] Det var en del fukt i hörnet till höger om duschen men det försvann när vi dränerande om. Finns en paxfläkt i andra änden av utrymmet samt en friskluftventil ovanför hörnet bredvid duschen.
BirgitS: Även om du inte kan få någon ersättning för själva golvbrunnen kan det hända att du kan få ersättning för skador på bjälklagret. Det är därför bra att kontakta försäkringsbolaget. Du behöver undersöka hur avloppsröret från golvbrunnen går. Det sitter väl som ett avstick på ett annat avloppsrör och du vill ju inte att avloppsvatten, vid ett stopp, ska gå baklänges upp i
Småbrukaren: Du har ju i alla fall rören på samma ställe 😅 Gissar att det är vävtapet på väggen med fönstret? Jag hade nog ändå låtit den väggen vara. Alternativt satt nytt foder runt fönstret och avslutat med en list från golv till tak innan rören kommer. Kommer inte gå att spackla bakom rören. Vill du ändå måla den väggen så går det att använda en liten roller på skaft eller
RoTe: [citat] Då får vi hoppas att det är ett mycket vanligt hus i Sverige.
returen: [citat] eller fel på ventilen eller fel på slangen mellan nivåkammaren och kortet, blås i den och håll för ena änden så att det inte är hål iden är docj fortfarande väldigt säker på att det skall vara kallvatten i alla anslutningarna
Bo.Siltberg: Regler o regler men det finns en Svensk standard som säger Om man har skåp så 300 mm ö.g. i skåpet bredvid, 150 mm från kanten, eller 600 mm ö.g. bakom maskinen eller 1400 mm ö.g. vid fristående maskiner.
Robibob: Tack för svar! Då var det ungefär som jag tänkt mig.
returen: [citat] du har ju säkert löst detta vid det här laget men det viktiga är att elementet är avsett för din maskin, dvs sök mha e-numret det skiljer på effekten längden hur böjarna ligger anslutningarnas utformning och inte minst kontakten på NTC´n gummitätningen skiljer oxå om den har krage eller inte, , gummitätningen kommer att expandera när man drar år muttern och är det fel
MantaTIC: [citat] Fick ihop den iallafall, går absolut att göra snyggare men började med att reparera en kabel, sen blev det en till och en till och en till… Det hade absolut gått att göra snyggare men närmast tillgängligt låg 1mm2 kabel och då blev det lite trångt. Dyker jag på ett begagnat tvättmedelsfack så kan man ju ha det i reserv om det skulle paja igen då det förmodligen inte blev
returen: [citat] du har hel botten så bort med fronten efter topplocket och panelen...
returen: [citat] Jag får ju inte ge goda råd för då blir jag avstängd men oftast är det pumpen som fastnat eller skit dvs den som pumpar upp vattnet till behållaren
returen: [citat] hoppas att du löst detta, Jag får ju inte svarar dig då moderatorerna tävlar om att stänga av mig först. fronten skall sitta kvar det andra går att ta bort
Tobias_75: Nu har den gått i nästan en timme. Körde på vanligt tidsprogram. Var bara lite underkläder och ett par t-shirts. Den blir varm, och pumpen pumpar upp i behållaren. Så nu verkar det fungera. Funderar på att skaffa ett finmaskigt aluminiumnät och sätta för växlaren. Så kan man bara ta bort och rensa det istället för att håll på med borsten.
Svantesons: [citat] Denna var det som hade lossnat, skönt med enkelt fel för en gångs skull. 🙂
BirgitS: Stosar t.ex. de här: https://www.bauhaus.se/stosettbricka-vit-15-for-ror-15-17-2-mm Finns i olika storlekar.