Tvättstuga
-
E
-
12d
Kan man sätta filter,,,?
Eklanda6: Googla på "luddlåda" så får du upp sådana som används i större tvättstugor. Går ju kopiera principen om man inte vill köpa en. -
I24d
Bostadsrätt tvättstuga golvbrunn
ikeo: och om du är orolig investera i en vattenvarnare så får du ett larm om att det läcker -
30 maj
Mangel startar inte
useless: [citat] Vad jag vet ser inte alla manglar likadan ut och så länge du inte bistår med bilder så blir det bara gissningar. -
-
-
24 maj
Avloppsrör från tvättbänk/allbänk
ådal: Ja det låter som ett stopp. Ett fyllt badkar på 200l tömmer man också genom en 32mm rör utan att det ska svämma över.. -
22 maj
Ställa tvättmaskin och tumlare på IKEA Överskåp?
richardtenggren: [citat] Precis, lim och dyckert eller skruv :) -
-
B21 maj
Bänkskiva i runt rum
Birgitta Albertson: Hej! Vi har precis köpt en lägenhet där det står tvättmaskiner i ett runt rum ( troligen gamla trapphuset till köksingången) Hur mäter man ut en bänkskiva som skall passa till den böjda väggen?? -
U19 maj
Tvättstuga i oinredd källare?
Utsliten och utdömd: [citat] Vi har det, ca 7kvm. Vi har en radiator (vattenburen fläktkonvektor) och en avfuktare i tvättstugan och det funkar bra. Hänger även tvätten där på vintern och regniga dagar när det inte går att hänga tvätt ute. Klinkers sitter fint på golvet, på väggarna hade de släppt en del plattor kakel när vi köpte så vi putsade om och målade med silikatfärg. -
J13 maj
Tumlare (Siemens) skramlar och hoppar
JohanDenLarsson: [citat] Skönt att det inte var något värre! Starkt jobbat :strong: -
M9 maj
Källlarevägg
Maledictus: Var väggen helt ren från färg innan ni målade eller har ni bara strukit ett lager (eller flera) över befintlig färg? -
1 maj
Behöver tips på tvättmaskin
electroluxaren: [citat] Vandrar maskinen så är det fallet på golvet som gör det. det kan bli omöjligt att fixa denna typen av förflyttningar. det blir ju mer viktigt i dessa fall att alla fyra fötterna står lika fast på golvet, en förhöjningssockel motsvarande kan gör detta svårare, Bulta fast sockeln i våg är en framgångsfaktor finns eller fanns maskiner med automatiskt justerbar fot förr dock -
28 apr
Byta dämpare på Siemens tvättmaskin WM16S761DN/10
electroluxaren: [citat] Fronten brukar vara enklast -
20 apr
Anslutning Wascator
electroluxaren: [citat] Jag undviker gärna de med plast i nipplarna, de behöver inte mycket för att gå av, samt att det känns lite B när resten av slangen hör metallstrumpa -
E20 apr
Skåp/lådor under tvättmaskin
erik8308: Håller själv på med detta och har skruvat en 27 mm ekskiva på skåpen. Dock insåg jag precis att benen på sidorna (vi har 3 maskiner i bredd) inte ligger direkt under sidostyckena. Behöver man oroa sig för att benen går igenom botten på skåpet? Har kört 4 ben i botten plus att jag skruvat en regel i väggen som jag dragit fast de i. En lösning på det hade ju varit att dra en ekskiva -
-
A6 apr
Planering och funderingar av tvättstuga
amoreex: [citat] Kan gå.. men måste kolla mer hur långt rören går -
C6 apr
Kallmangel?
ChristianN: Nu går mangeln som en klocka, tack för hjälpen ! Det var ny kondensator som var tricket. Jag köpte en sådan här: https://www.electrokit.com/produkt/motorkondensator-16uf-475vac/ (tog ett drygt dygn att få hem den från Tyskland) och bytte ut den gamla från 60/70-talet. -
3 apr
Höjder för avlopp tvättmaskin
oscarwww: Funkar utmärkt för mig också, ingen hävert problematik och jag har tvättmaskinerna en bit upp och slangen är EJ över tvättmaskinen, funkar prima ändå såhär efter 6mån. -
J
-
P29 mar
Filtervredet på tvättmaskinen sitter fast
Peter_K: Innan ni börjar skruva isär maskin eller vålda sönder silen så ta en titt under. Vår Bosch är helt öppen och var även den vi hade innan. [bild] [bild] [bild] -
25 mar
Spricka bänkskiva laminat
Alfredo: [citat] PU lim är lite speciella och skummar nästan som fogskum när de torkar. Jag skulle inte använda PU lim här. Dels skulle jag inte lita på att det suger in och förseglar tillräckligt bra och dels är skumytan inte så hård som jag skulle önska. -
24 mar
Kontrolldosa i groventré
useless: Det är en termostat som mäter lufttemperaturen i rummet. Exakt vad den styr är svårt att säga, men det borde vara nåt som har med värmen i just det rummet att göra. -
N21 mar
Borrhål i plastmatta - funkar folielim?
nisse1233: Ok tack för svar. Jag kör på lite silikon! -
18 mar
Tvättstuga källare - behövs dörr och ventilation?
Jonatan79: Dörr behövs endast om ljudet blir störande, annars smaksak. -
18 mar
hållbar 2 m tvättstång
PNO: Ett 1" stålrör ( en sorts vattenrör) håller bra för 2m spännvidd. [bild] Det här är på en kattvind, men jag har ett liknande i tvättstugan just för att hänga tvätt som torkar bäst på galgar. Stålrör kan du beställa från exempelvis Rinkaby rör. Ta ett galvat om du inte vill behöva måla det. -
F17 mar
koppla duschslang till kranen
fribygg: [citat] Duschkabinen bör du ansluta till en ballofix, den där kranen är inte gjord för ändamålet -
N15 mar
Höja upp tvättmaskinen med torktumlare ?
NoOne2k: [citat] Efter att vi har haft dem på plats ett bra tag är vi (jag) jättenöjda. Med självdoserande maskin är det inget problem att ha maskinerna på den höjden, snarare en fördel när man ska lägga i och plocka ur tvätten. När tvättmedel/sköljmedel ska fyllas på lyfter jag ur hela kassetten och fyller på på diskbänken. Under maskinen har vi först en 20cm hög låda, som är -
I12 mar
Bänkskiva i tvättstuga med ojämna väggar
Idalindfors: [citat] Smart med mätstickan. Det tipset tar jag direkt.
Laddar...