AXS
AXS: [bild] Ser ut som du har en sån skruv du med, brukar kallas stoppskruv och ska dras åt med liten insexnyckel.
6 svar · 2,9k läst
·
Moosys
Moosys: Hej, har försökt hitta bra info hur man ska gå tillväga för att renovera/fixa till skorstenens tegel. Det har tidigare suttit puts/kakel och en vedspis på platsen. Planen är att byta till en kamin framåt eller bygga upp något för en vedspis igen. Vi har kanaler i skorstenen så inga problem med läckage osv. Skulle väl vilja ha ungefär samma finish på skorstenen som den är nu (inte
0 svar · 850 läst
·
S
sjodda78: Ok. Felsökning pekar vidare på växelventil spolararmar.. https://askoservice.se/produkt/vaxelventil-spolarmsvaxlare-700365/
16 svar · 1,9k läst
·
J
joasag: [citat] Jag har för mig att dom flesta är runt 1mm, men kan minnas fel. Har bara haft diskhon i 4 månader så kan inte säga om det är bra kvalite i längden, men det känns så initialt.
5 svar · 8,1k läst
B
Borav6: Hej, Vi ska in med nytt kök och har bestämt oss för guld alt mässings blandare och ho. Vi önskar även att blandaren har duschfunktion som går att vinkla. Helst inte med slang, men det verkar vara enda alternativet!? Hur som så har jag sökt i forumet och på google och blir inte riktigt klok på vad man ska välja för märke för att inte riskera problem. Vi fastnade för en blandare
0 svar · 1,3k läst
D
datja: [citat] Det går dock inte att räkna hur många trådar som det matas med på din bild. För man ser inte riktigt.
24 svar · 5,1k läst
·
FredrikR
FredrikR: [citat] Vi har en Franke som ser ut att ha liknande clips, kanske värt att prova ta kontakt med dom?
3 svar · 1,2k läst
·
Vispen74
Vispen74: [citat] Vi gör inget annat än byter och tvättar filter. Men bra att ni är nöjda, vi alla är olika. Huvudsaken är att man själv är nöjd.
11 svar · 13,6k läst
·
E
Elsa Johansson: [citat] Är också intresserad, tips?
7 svar · 8,2k läst
·
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Vi hade kalksten som bänkskiva i förra köket och har marmor nu. Underhåller bara genom att mätta med såpa då och då. Jag tycker att man vänjer sig vid att man måste skära citron på skärbräda och att torka upp droppar från fruktjuice eller vin direkt. Det är värt det för att få njuta av den fina stenen varje dag. Men om du tycker det är viktigt att allt är perfekt och vet att
5 svar · 6,6k läst
R
Raaanew: Hej, Önskar tips på luckor likt bilden. Antingen från kökstillverkare eller luckor till IKEA Metod. Ett krav är infrästa eller dolda handtag. Absolut inte push-press. Finns det? Mvh
0 svar · 2,0k läst
·
D
DrJokke: [citat] [citat] Hoppas du förstod att mitt svar på detta var ironi. Mitt kök kommer absolut inte vara värdelöst praktiskt och jag kommer definitivt inte undvika att laga mat i det. Tvärtom!! Jag bad om åsikter från medlemmar i detta forumet om dom tror att jag behöver en frånluftsventil i köket, vilket jag nu förstått att jag behöver, inte ngt annat. Din åsikt om hur kasst du tror
14 svar · 2,0k läst
M
Martin Eriksson9: [citat] Jaha nej diskmaskinen är gammal men det är första gången som det installeras en diskmaskin i aktuell lägenhet bara.
19 svar · 3,0k läst
·
Demmpa
Demmpa: Vi köpte måttanpassad diskbänk från återförsäljare för Furhoffs, https://www.furhoffs.com/sv/designbankar-for-hemmamiljo
3 svar · 1,2k läst
mickelindkvist
mickelindkvist: [citat] Ja men precis vad jag är ute efter. Så Siemens verkar ha detta koncept, vad bra. Tusen tack!
5 svar · 7,3k läst
S
Spanjoletten: Undrar om ngn har erfarenhet av att lägga kakel i kök ovanpå Fibo kitchenboard. Alltså slippa riva allt och först bara lägga ca 6 mm rotgips ovanpå Fibokitckenboard och sen kakla. Mvh Tina
0 svar · 1,3k läst
T
tyomka: Jag tror jag hittade en lösning till! Visst borde de här två funka ihop? Säljs separat men känns som mest praktisk lösning i vårt fall.
9 svar · 1,3k läst
·
F
Funkis-Matte: [citat] Hej såg ditt svar här:) jag hade förberett med vatten i sprayflaska. Men glömde ändå detta moment innan jag applicerade husfixen på väggen. Vad är risken när man inte blöter ner väggen innan?
2 svar · 2,2k läst
V
villsnickra_89: [citat] Repor är livet
23 svar · 29,5k läst
·
G
gaia: spisen är 2-3 år gammal och inkopplat av en behörig. lutar åt dålig/gammal teknik. bara stå ut eller byta
3 svar · 923 läst
tessn84
tessn84: Upp till 70 cm utan stöd går bra på denna lösning förutsatt att Ikea har samma regler som själva tillverkaren. Att tex lägga skenor under är ett bra alternativ oavsett som många gör och märks inte så mycket. Utgår från installationsmanualen på denna typ av skiva har alltså inte tagit någon hänsyn till vad Ikea säger men tänker att eftersom det är samma sten så borde det ju
8 svar · 3,7k läst
·
J
jonaserik: Du kan tapesera på en murstocks baksida, det med varm eller het är ett stort begrepp. Det finns inge risk att ställa ett skåp mot muren. Det det ni ska tänka på är vad ska ni ha i skåpet, bara torrvaror är att rekomendera. Konservburkar och annat flytande med lock är inget bra.
1 svar · 1,1k läst
·
K
Kardan79: [citat] Jag tycker att det ser ut som att du nog lossat fel/för många skruvar. Har utgått från manualen (s. 12f.) - https://www.ikea.com/se/sv/assembly_instructions/lagan-integrerad-diskmaskin__AA-2255368-6-1.pdf. Du har delat själva luckan (titta på bilden ur manualen), vilket inte verkar behövas för att avlägsna fronten. Ser ut att vara någon form av "snap in-fästen", och att fronten
6 svar · 12,3k läst
·
T
Tovin: [citat] Ok, skulle du foga där med typ ljusgrå akrylatfog?
3 svar · 2,9k läst
·
Demmpa
Demmpa: Hur ser det ut underifrån?
1 svar · 1,2k läst
·
S
Stadens: [citat] Okej tack så mycket för tipset.
3 svar · 2,6k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.