3 984 läst ·
4 svar
4k läst
4 svar
Husmålning i skärgården
Ironier och andra känsloyttringar funkar inte riktigt på ett allmänt forum. Även om man själv tycker att man varit skitfyndigt sarkastisk så är det alltid nån typ som inte fattar galoppen.
Det är därför det är läge att köra med smilies....
Det är därför det är läge att köra med smilies....
Jag tror att det är svårt att undvika "ironier och andra känsloyttringar" här. Vore konstigt annars.
Men tillbaka till ursprungsfrågan och diskussionerna;
Vad lagstiftningen syftar till är naturligtvis att värna miljön. Är man dessutom i ett känsligt område, tex skärgården med dess djurliv, så bör man ta hänsyn.
Det är faktiskt lika illa, enligt min åsikt, att använda miljöfarliga ämnen i preventivt syfte (målning) eller för att fixa i efterhand (tvätta)
Gå gärna och prata med de som har gamla hus i närheten och ta reda på hur deras hau är byggda/skyddade. Vi har mycket att lära av byggnadskonsten innan alla "mirakelmedel" dök upp
Men tillbaka till ursprungsfrågan och diskussionerna;
Vad lagstiftningen syftar till är naturligtvis att värna miljön. Är man dessutom i ett känsligt område, tex skärgården med dess djurliv, så bör man ta hänsyn.
Det är faktiskt lika illa, enligt min åsikt, att använda miljöfarliga ämnen i preventivt syfte (målning) eller för att fixa i efterhand (tvätta)
Gå gärna och prata med de som har gamla hus i närheten och ta reda på hur deras hau är byggda/skyddade. Vi har mycket att lära av byggnadskonsten innan alla "mirakelmedel" dök upp
Klicka här för att svara