3 068 lukukertaa ·
3 vastausta
3k lukukertaa
3 vastausta
Vuotava höyrysulku talossa, jossa on poistoilmanvaihto?
Miten tämä toimii ilmatiiviysongelman kanssa taloissa, joissa on poistoilmanvaihto? Olen lukenut, että se, mitä tapahtuu, on, että kostea sisäilma pääsee ulkoseinään, jossa se jäähtyy ja aiheuttaa kosteusvahinkoa. Samalla ulkoilma vuotaa sisään, mikä heikentää energiatehokkuutta...
Minä, joka en tiedä kaikkea fysiikan laeista, ihmettelen hieman, kuinka kostea sisäilma pääsee ulos vuotokohdasta samalla kun ulkoilma tulee sisään, koska talossa on alipaine.
Onko jollain aikaa selittää?
Minä, joka en tiedä kaikkea fysiikan laeista, ihmettelen hieman, kuinka kostea sisäilma pääsee ulos vuotokohdasta samalla kun ulkoilma tulee sisään, koska talossa on alipaine.
Onko jollain aikaa selittää?
Kaikkitietävä
· Västra Götaland
· 11 967 viestiä
Niin kauan kuin sinulla on alipaine, ei ole suurempaa vaaraa. Lue tämä teksti niin ymmärrät kyllä.
https://www.sp.se/sv/index/services/moist/general/Sidor/default.aspx
https://www.sp.se/sv/index/services/moist/general/Sidor/default.aspx
Kosteusongelmien riski on huomattavasti pienempi, jos on hallittu alipaine. Toisaalta on riski, että eristeistä ja muista rakennusmateriaaleista peräisin olevat kaasut ja hajut imeytyvät asuntoon. Onko se suuri ongelma vai ei, jätän sanomatta...
Viimeksi muokattu:
On usein niin, että talossa kokonaisuutena on alipaine, mutta paikallisesti voi olla ylipainetta termisten voimien vuoksi. Yksinkertaisin esimerkki tämän havainnollistamiseksi on 1 1/2 -kerroksinen talo, jossa poistoilma otetaan pohjakerroksesta, missä keittiö ja kylpyhuone usein sijaitsevat. Kylminä talvipäivinä yläkerrassa syntyy ylipainetta ja alakerrassa alipainetta, koska poistoilman on helpompi imeä ilmaa tuloilmaventtiileistä kuin yläkerrasta. Tällöin lämmin kostea ilma voi tihkua eristeeseen alipaineesta huolimatta pohjakerroksessa.
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Tilläggsisolera hus utan ångspärr eller luftspalt.
Isolering -
Ångspärr/broms i fritidshus?
Fritidshus -
Älvsbyhus Linnéa otätt mellan fönster och fasad?
Hustillverkare -
Badrum Älvsbyhus 1967. Ångspärr eller broms?? Regelavstånd?
Badrum -
Höyrynsulku Ulkorakennuksessa
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka